صدا و سیما رویه خود را در قبال استارتاپ‌ها اصلاح کند

به گزارش فناوری فرهنگی، سید فرید موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: امروزه بافت اصلی جمعیتی کشورمان را جوانانی تحصیلکرده و نوآور با ذهن‌هایی خلاق تشکیل می‌دهند. استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نو بستر مناسبی هستد که از طریق آن ها جوانان می‌توانند مشارکت خود را در اقتصاد کشور بیشتر کنند و از طرف دیگر فعالیت این استارتاپ‌ها در برون رفت از وضعیت فعلی کشور بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه «امروزه کسب و کارهای نو در اقتصاد بین الملل نیز نقش بسیار مهمی دارند»، ادامه داد: در سال‌های اخیر بر حسب ظرفیت‌های ایجاد شده استارتاپ‌ها رشد چشم‌گیری داشته‌اند و کارنامه قابل قبولی نیز از خود ارائه کرده‌اند. بر کسی پوشیده نیست که لازمه پیشرفت استارتاپ‌ها ایجاد فضای مناسب کسب و کار آنها است.

موسوی اضافه کرد: متاسفانه فضای کسب و کار در کشور ما به طور عام وضعیت مطلوبی ندارد و در دنیا رتبه ۱۲۸ را در فضای کسب و کار داریم و این اوضاع نامطلوب، چالش‌هایی را برای استارتاپ‌ها نیز ایجاد کرده است و از سوی دیگر استارتاپ‌ها بر حسب نو پا بودنشان با مسائل دیگری نیز مواجه هستند که البته برخی از آنها با خلاقیتشان توانستند بر مشکلات و مسائل فائق بیایند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: نیاز امروز کشور است که بتوانیم زیست‌بوم مناسبی را برای توسعه فعالیت‌های استارتاپ‌ها ایجاد کنیم و همه دستگاه‌ها موظف هستند در این خصوص فعالیت‌های خود را به گونه‌ای طراحی کنند که زمینه فعالیت مناسب این کسب و کارها فراهم شود. در این بین صدا و سیما نیز موظف است به عنوان رسانه ملی امکانات خود را به طور عادلانه و در راستای ایجاد انگیزه فعالیت سالم در اختیار استارتاپ‌ها قرار دهد.

وی در ادامه گفت: اخیرا اخباری را دریافت کرده‌ایم که رسانه ملی در معرفی کسب و کارهای نو، امکانات رسانه ملی را عادلانه در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد، همه متقاضیان را به یک شرکت هدایت می‌کند که از طریق آن با سازمان در ارتباط باشند. سازو کار فعلی که صدا و سیما در دستور کار خود قرار داده است علاوه بر اینکه هزینه تبلیغات را به شدت افزایش داده، فضای رقابتی بین شرکت‌های استارتاپ را نیز با چالش‌های جدی مواجه کرده است که این اتفاقات یقینا انگیزه فعالیت در این حوزه را از بین می‌برد و عملا استفاده از ظرفیت‌های جوانان که مورد تاکید همگان است را محقق نمی‌سازد. هرچند شاید در کوتاه مدت درآمدهایی را نصیب سازمان کند.

رییس فراکسیون جوانان مجلس همچنین تصریح کرد: به دلیل آن که عمده کسانی که در زمینه کسب و کارهای نو فعالیت می‌کنند جوان هستند، ما اعضای فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی درخواستی را جهت بررسی و تبیین همه ابعاد موضوع به مجلس ارائه کردیم تا بتوانیم شرایط را برای اصلاح رویه موجود و تعریف زیست‌بوم مناسب فراهم بسازیم.

موسوی یادآور شد: امیدوارم با توجه به حساسیت موضوع، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی نیز بررسی این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند و اگر در بررسی‌های انجام شده لزوم اصلاح رویه توسط صدا و سیما احساس شد انتظار داریم این سازمان نیز نسبت به انجام اصلاحات مورد نظر اهتمام جدی داشه باشد تا در کشور زمینه و بستر مناسب و مطلوب برای استفاده از ظرفیت‌های استارتاپ‌ها و توانمندی‌ها و شایستگی‌های جوانان فراهم شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد