ضرورت آموزش اهداف طرح اتاق اسباب بازی به والدین

به گزارش فناوری فرهنگی،مهدی علی اکبر‌زاده مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش درباره تولید محتوای مربوط به طرح اتاق اسباب‌بازی در مدارس ابتدایی اظهار کرد: این طرح اکنون عمومیت پیدا کرده است و در گام‌های نخستین باید آموزش خانواده‌ها، مربیان و مدیران را مورد توجه قرار دهیم و حتی به دانش آموزان هم باید اطلاع رسانی شود.

وی ادامه داد: در طول این آموزش‌ها والدین باید از هدف آموزش و پرورش نسبت به اجرای این طرح مطلع شوند و در خانه هم بازی‌هایی که در این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد با روش‌های مشابه دنبال کنند.

علی‌اکبرزاده با اشاره اینکه معلمان هم باید از نحوه طراحی بازی‌ها مطلع باشند، گفت: بازی و اسباب‌بازی که برای این طرح استفاده می‌شود برنامه‌ای کلیشه‌ای و ثابت نیست، به عنوان مثال با این طرح مانند آموزه‌های کتاب درسی برخورد نمی‌کنیم که توجه به تمام مطالب آن ضرورت دارد.
خلاقیت در اجرای طرح اتاق بازی ضروری است

مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این طرح خلاقیت مدیر و مربی اهمیت دارد و می‌توانند بازی‌های بومی و محلی را در این طرح وارد کنند؛ بنابراین مربیان مدرسه نباید منتظر باشند تا یک بسته آموزشی به مدرسه ارسال شود و از چارچوب این بسته خارج نشوند؛ بلکه هرگونه بازی که با اهداف آموزشی و تربیتی متناسب باشد می‌تواند در این طرح استفاده شود.

علی اکبر‌زاده درباره نقش فضای مجازی و استفاده از بازی‌های در این بستر برای دانش آموزان در طرح اتاق اسباب‌بازی گفت: در این طرح قصد ما استفاده از بازی‌های غیر یارانه‌ای است و از فضای مجازی صرفا برای آموزش استفاده می‌کنیم، ولی بازی‌های پر جنب و جوش و مشار‌کتی اولویت اصلی را در این طرح دارند.

مدیر پروژه تولید برنامه‌های تلویزیون تعاملی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش مهارت‌های اجتماعی و توجه دادن والدین به این آموزه‌ها از دیگر اهدافی است که اتاق اسباب بازی دنبال می‌کند و دانش آموزان از طریق بازی در کنار هم قرار گرفتن و مشارکت را تمرین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تمرین مهارت‌های زندگی به طور غیر مستقیم از طریق این طرح برای دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از اواخر دی ماه برنامه‌های آموزشی برای خانواده‌ها اجرایی می‌شود که با ابعاد مختلف این طرح بیشتر آشنا شده و اهداف در نظر گرفته شده محقق شود.

منبع: ایران اکونومیست

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد