ضرورت حمایت از فناوری‌های جدید برای جذب گردشگر

به گزارش فناوری فرهنگی، پیمان صالحی در جریان بازید دکتر ستاری معاون رئیس جمهور از مرکز رشد جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نسبت به سفر قبلی که آمدیم به استان، بسیار رویکرد مسئولین به ویژه استاندار و هم دانشگاه متفاوت شده و به سمت فناوری و ایجاد ثروت از دانش رفته‌اند، اظهار کرد: طرح رصدخانه کاسین جزو طرح‌های ملی بود که در معاونت علمی ریاست جمهوری پشتیبانی شده و بازدیدی از آنجا داشتم، خیلی خوشحالم از این قضیه که در لرستان شاهد چنین نوآوری‌هایی هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر موضوعات فناوری، یک ترم جدیدی را تحت عنوان گردشگری فناورانه وارد فناوری ایران کردیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در معاونت علمی ریاست جمهوری از فناوری‌های جدیدی که می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند حمایت می‌کنیم و این مسیری است که داریم طی می‌کنیم.

صالحی عنوان کرد: به غیر از رصدخانه کاسین خرم‌آباد، تونل عمودی در مشهد مقدس جزو اینهاست که فناوری آن بسیار جدید است و در کل منطقه خاورمیانه فقط یک شرکت فرانسوی توانسته یک مورد را اجرا کند و یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی نیز توانسته است این مهم را در مشهد ایجاد کند.

وی افزود: علاوه بر موضوعات فناوری به موضوعات گردشگری توجه داریم، لرستان ظرفیت خیلی خوبی در امر گردشگری دارد، جهت‌گیری را در این استان بسیار مثبت می‌بینیم.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با جهاد دانشگاهی طرح‌های کلان و زیادی منعقد کردیم، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی سازمانی است و برای این ایجاد شده تا بتواند حلقه واسطه‌ای بین دانشگاه و صنعت باشد و بتواند به ارتقا و توسعه فناوری کمک کند.

صالحی بیان کرد: در برخی استان‌ها جهاد خیلی موفق بوده و در برخی استان‌ها با هدف اصلی فاصله دارد.

وی یادآور شد: با وجود شرکتهایی که در جهاد دانشگاهی لرستان دیدیم؛ می‌بینم جهاد دانشگاهی هم آمده روی موضوع نوآوری سرمایه‌گذاری می‌کند منتها هدف اصلی در جهاد کمک به تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌هاست.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: منابعی که شرکت‌های نوپایی مثل این مراکز دارند از طریق صندوق پژوهش فناوری استان تأمین خواهد شد به طوری که از بودجه‌های معاونت علمی در این صندوق پول قرار می‌دهیم تا از طریق جهاد و پارک از شرکت‌های نوپا حمایت شود اگر مسئولان مربوطه مدارک لازم را ارائه دهند قبل از پایان سال قرارداد را می‌بندیم.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد