فراخوان جشنواره «تئاتر خانوادگی» در دوران قرنطینه

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، کانون تئاتر خیابانی این اداره‌کل در نظر دارد با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱و همراهی اداره‌کل فرهنگی شهرداری تهران، جشنواره‌ مجازی «تئاتر خانوادگی» را در راستای اشاعه تئاتر در میان خانواده‌ها و حمایت از شعار «درخانه بمانیم»، برگزار کند.

مضامین مورد نظر در این جشنواره، «چگونه کرونا را شکست دهیم؟»، «در خانه بمانیم»، «چگونه با هم به سلامت می‌رسیم؟» و «چگونه فاصله ایمن جمعی را رعایت کنیم؟» است.

بخش اول این جشنواره «اجرای ادامه تئاتر بارگذاری‌شده در فضای مجازی و ارسال به لینک جشنواره در کانال‌های پیام‌رسان» نام دارد. ستاد برگزاری جشنواره در این زمینه اقدام به تولید ۳ اثر نمایشی کرده است و شرکت‌کنندگان در این بخش، باید در ادامه این نمایش‌ها به تولید اثر خود بپردازند.

بخش دوم، «نمایش عروسکی و خیمه‌شب‌بازی با استفاده از عروسک‌های ساخته‌شده از مواد دورریختنی» و بخش سوم «برگزاری نمایشگاه دستاوردهای خانوادگی پس از پایان قرنطینه در پهنه فرهنگ‌وهنر رودکی یا به صورت مجازی» و شامل ساخت هرگونه ابزار و عروسک نمایشی است و در آن نیازی به تولید اثر نمایشی نیست.

اعضا هیئت‌داوران جشنواره مجازی «تئاتر خانوادگی» عبارتند از منوچهر اکبرلو (نمایشنامه‌نویس، کارگردان و کارشناس‌ارشد پژوهش هنری و مدرس دانشگاه)، لیلا کفاش‌زاده (عضو شورای عالی کتاب کودک و سازنده عروسک دست‌ساز کودک)، امیرحسین شفیعی (کارگردان و نویسنده)، زهرا مریدی (نویسنده و کارگردان نمایش‌های عروسکی) و سامان خلیلیان (کارگردان، نویسنده و مدیر کانون تئاتر خیابانی).

متقاضیان شرکت در این جشنواره باید اثر نمایشی خود را توسط دوربین تلفن همراه به صورت افقی و بدون کات، تدوین، اصلاح و صداگذاری ضبط و ارسال کنند. مدت زمان اثر می‌تواند بین ۲ تا ۱۵دقیقه باشد و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ است. زمان برگزاری نمایشگاه و اختتامیه پس از اعلام رسمی پایان دوران قرنطینه است.

راه‌های ارتباطی و ارسال اثر به این جشنواره که دبیرخانه آن در تهران، میدان قزوین، خیابان قزوین، شهرداری منطقه ۱۱، ساختمان شماره ۲، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی قرار داد در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا، آی‌گپ، تلگرام و همچنین اینستاگرام @ejtemaei_11 است.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد