فرهنگ تولید و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به اقتصاد وارد شود

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سورنا ستاری در بازدید از یکی از شرکت‌های داروسازی دانش‌بنیان لرستان در جمع خبرنگاران با بیان این‌که توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه مغز و دانش است، اظهار کرد: این شرکتها معمولاً ساختمان بزرگی ندارند، اما فروش زیادی دارند که منجر به ایجاد ارزش افزوده در مواد اولیه می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه گیاهان دارویی این دانش می‌تواند منجر به ایجاد ارزش افزوده و قیمت بالا در بازار بشود.

ستاری با بیان اینکه ۴۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور در حال فعالیت است، تصریح کرد: از محل فروش محصولات این شرکت‌ها شاهد درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی بودیم و قطعاً این شرکت‌ها در فروش صادرات و تولید داخلی جهش خوبی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ تولید و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان را به اقتصاد وارد کنیم، عنوان کرد: باید اقتصاد دانش‌بنیان را توسعه داد و فرصت مناسب را برای ۴ میلیون دانشجو و ۳۴ میلیون جوان مهیا کنیم تا به سمت این مساله سوق پیدا کنند.

ستاری بر ایجاد محیط کسب‌وکار مناسب تأکید کرد و گفت: باید سیستم تأمین مالی به سمت بخش خصوصی پیش برود که این یکی از سیاست‌های جدی ما در معاونت فناوری است.

وی بر توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکید کرد و با بیان اینکه باید این صندوق‌ها حمایت شوند و اعتبار خوبی به آن‌ها اختصاص داده شود، تصریح کرد: در راستای تأمین مالی از طریق این صندوق‌ها در ۷ ماهه امسال ۷۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات اختصاص یافته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: شرکت‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سوق داده شوند و سهمیه خود را تأمین کنند.

وی دانشگاه را به عنوان محور توسعه معرفی کرد و گفت: دانشگاه‌ها نیروی انسانی خلاق پرورش می‌دهند و می‌توانند به‌خوبی در این زمینه فعالیت داشته باشند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد