«فن‌آورد» در فهرست مبادی شرکت‌های خلاق

به گزارش فناوری فرهنگی،با توجه به رونق اقتصاد خلاق به عنوان رویکردی نوین در عرصه  اقتصاد، صنعت و فرهنگ ، به موازات شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان در مراکز علمی و دانشگاهی کشور، بخش دیگری از شرکت‌ها که عمدتا در صنایع خلاق، فرهنگی و خدمات نوین و مبتنی بر فضای دیجیتال فعال هستند و ماهیت رشد ایشان بر مبنای خلاقیت، نوآوری و ارائه مدل‌های نوین کسب‌وکار است، در زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی کشور ظهور کرده و مراحل رشد خویش را با شتاب پشت سر می‌گذارند.

 			 				 					«فن‌آورد» در فهرست مبادی شرکت‌های خلاق

برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق با ابتکار ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به منظور افزایش سهم شرکت‌های خلاق در اقتصاد کشور، -توسعه کیفی مشاغل از طریق حمایت از شرکت‌های خلاق و اشتغال‌زایی برای نیروهای جوان و تحصیل‌کرده، ایجاد و تقویت برندهای شرکت‌های خلاق در صنایع و محصولات فرهنگی کشور و خدمات جدید مبتنی بر فناوری و نوآوری شکل گرفته است.

به این ترتیب «فن‌آورد» به عنوان برگزارکننده تنها آزمون استخدام بخش خصوصی کشور در فهرست مجموعه‌هایی قرار خواهد گرفت که قرار است از ظرفیت‌های عظیم آنها در ایجاد و رونق اشتغال در کشور و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استفاده شود.

رقابت‌های تخصصی «فن‌آورد» از سال 1393 و به منظور حل مسائل پیچیده و سخت صنایع مختلف کشور راه‌اندازی شده و در طول چهار دوره برگزاری آن تاکنون ده‌ها مسئله پیچیده شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف کشور بین نخبگان کشور به مسابقه گذاشته شده و حل شده است.

«فن‌آورد» طی دو سال گذشته مجری فعالیت‌های متنوع آزمون استخدام بخش خصوصی بوده و نقش مهمی در شناسایی و استفاده از ظرفیت نخبگان کشور و معرفی آن‌ها به شرکت‌ها و صنایع فعال در ایران داشته است. فرایند ثبت‌نام سومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی از ماه آینده در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

گفتنی است «فن‌آورد» به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ «میزان گستران شریف» پیش از این نیز به عنوان یکی از 10 رویداد مورد تایید بنیاد ملی نخبگان معرفی شده بود.

منبع: تابناک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد