مقابله جمعی ناشران بازی‌های مجازی علیه سازمان بهداشت جهانی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از مرکز رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی کسی که دست کم یک سال به انجام بازی‌های مجازی در کامپیوتر یا تلفن همراه عادت کرده باشد دستخوش اختلال است و باید مورد درمان قرار بگیرد.

بر اساس این خبر پیش‌تر سازمان بهداشت جهانی در ماه ژانویه اعلام کرده بود که از این پس بیماری به نام اختلال ناشی از بازی‌های ویدئویی یا اعتیاد به بازی‌های مجازی نیز به بیماری‌های دیگر اضافه شده به گونه‌ای که این بیماری می‌تواند سایر فعالیت‌های فرد را متأثر کند.

سیمون لیتل، رئیس فدراسیون اروپایی ناشران بازی‌های ویدئویی با صدور بیانیه‌ای در این خصوص گفته است که اطلاق نام «بیماری» به این رفتار مبهم است و از اعتبار علمی لازم برخوردار نیست. ما بر ضرورت حذف این تعریف از سوی سازمان بهداشت جهانی تاکید داریم.

در این اطلاعیه با اشاره به نتیجه یک تحقیق صورت گرفته توسط ۳۶ پژوهشگر که نتایج آن در یک ژورنال پزشکی منتشر شده، آمده است که اطلاق بیماری به این عادت چندان صحیح نیست.

با این حال سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه کارشناسان و پژوهشگران این حوزه در خصوص اینکه چنین عاداتی حکایت از وجود مشکلاتی دارد و در فهرست آتی بیماری‌های شناخته شده این سازمان به عنوان gaming disorder نام‌گذاری و معرفی خواهد شد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد