مقصد گردشگری نیازمند تشکیل سیستمی از ذی‌نفعان صنعت توریسم است

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر عبدالرحمان وجودی ، اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت سبز دارای مزیت‌های نسبی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی است که در اولویت‌های سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه کشورهای دنیا قرار گرفته و مسیر سرمایه‌گذاری‌ها به توسعه جنبه‌های مختلف آن روز به روز از سرعت و حجم بیشتری برخوردار می‌شود.

 

وی ادامه داد: منافع زودبازده در حوزه اشتغال و کارآفرینی توسعه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد انتظار از آن موجب شده تا مرکز توجه همه فرهیختگان اعم از بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی قرار گیرد.

وجودی اضافه کرد: دستگاه‌های مختلفی برای تربیت نیروی انسانی متخصص در این صنعت دایر شده و تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‌ای در تمام ابعاد و زوایای آن انجام شده و یا در حال انجام است.

این دکترای باستان‌شناسی با اشاره به اینکه لرستان به واسطه وضعیت خاص اقلیمی، دارای جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد است، یادآور شد: وجود میراث‌های تاریخی در لرستان و جاذبه‌هایی از قبیل زیارت‌گاه‌ها، مساجد تاریخی، قلعه‌ها و تپه‌های باستانی و… ازجمله جاذبه‌های انسان ساختی است که بر تنوع و غنای جاذبه‌های گردشگری استان افزوده و زمینه را برای جذب بیشتر گردشگران به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: لرستان علیرغم وجود پتانسیل‌های بالقوه، تاکنون نتوانسته است از راهکارها، پیشنهادات و نتایج تحقیقات که برای برون‌رفت منطقه از وضعیت راکد موجود و رسیدن به وضعیتی پویا و مطلوب ارائه شده است، بهره‌مند شود.

وجودی افزود: اگر هدف این باشد که لرستان با داشتن جاذبه‌های شهری، روستایی، عشایری در انواع الگوهای گردشگری‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و… به یک مقصد گردشگری تبدیل شود، باید تحت سیاست‌گذاری‌های سازمان میراث فرهنگی، سیستمی مرکب از همه ذی‌نفعان اصلی صنعت گردشگری ایجاد شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد