ناتوانی آنتی‌ویروس‌ها در مقابله با نفوذ بدافزارهای ارز دیجیتالی

به گزارش فناوری فرهنگی، ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده خیلی زودتر از آن‌چیزی که تصور می‌شد، در میان مردم و کاربران در فضای اینترنت به محبوبیت و شهرت بالایی دست یافتغ به گونه‌ای که بسیاری از کاربران و سازمان‌ها از این طریق توانستند ثروت بسیاری را بدست بیاورند.

این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آن‌ها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

هم‌زمان با استقبال بی‌نظیری که از استخراج این ارزهای دیجیتال شد، بسیاری از هکرها و مجرمان سایبری نیز به‌منظور استخراج بیت کوین ماینینگ، از حساب‌های کاربری، مرورگرهای اینترنتی و دستگاه‌های متصل به اینترنت کاربران (گوشی همراه و رایانه) به رایانه و دستگاه‌های الکترونیکی آن‌ها نفوذ یافته و از اطلاعات شخصی آن‌ها سوءاستفاده کرده و به سرقت ارزهای دیجیتال استخراج شده می‌پردازند.

حالا به تازگی محققان فعال در حوزه امنیت سایبری عنوان کرده‌اند که بسیاری از آنتی ویروس‌های قدرتمند موجود در بازار ابزارهای الکترونیکی نیز قادر نیستند به مبارزه و مقابله با شناسایی و سرقت ارزهای دیجیتال رمزپایه توسط هکرها بپردازند.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، به نظر می‌رسد که هکرها و مجرمان سایبری به منظور کسب درآمد و ثروت‌اندوزی از طریق سرقت ارزهای دیجیتال تمامی پروتکل‌های امنیتی مربوط به شناسایی نفوذ بدافزار در برنامه‌های آنتی ویروس را دور می‌زنند و بدین ترتیب هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانند سرقت ارزهای مجازی هم‌چون بیت کوین را شناسایی کرده و به کاربران اطلاع دهند. بدین ترتیب هکرها با خیال آسوده قادر خواهند بود به سرقت خود ادامه دهند و کسی هم متوجه این اقدام آن‌ها نشود.

محققان و پژوهشگران در موسسه پروف پوینت، پیش‌تر در این باره عنوان کرده‌ بودند که پس از انجام بررسی‌های فراوان مشخص و معلوم شده است که بدافزارهای موجود در بسیاری از پلت‌فرم‌های استخراج ارز دیجیتالی بزرگ و مشهور جهان، در ابتدا به ویندوز یا سیستم‌عامل رایانه کاربران حمله کرده و سپس به‌صورت کاملا محرمانه و مخفیانه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را به سرقت می‌برد.

در ماه‌های اخیر حملات سایبری بسیاری به مراکز بزرگ استخراج و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هم‌چون کوین چک شد که به گفته تحلیلگران، به دلیل همین نفوذ بدافزارهای خطرناک بوده است و گفته شد هکرها موفق شدند ۵۳۲ میلیون دلار از سرمایه‌های این مرکز را به سرقت ببرند. در سال ۲۰۱۴ میلادی هم یکی دیگر از بزرگترین مراکز مبادلاتی بیت کوین در آن زمان، پس از آن‌که ۴۵۰ میلیون دلار از سرمایه‌هایش را از دست داد، اعلام ورشکستگی کرد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد