نقش پررنگ فناوری ۵G در تحول سرویس‌های محتوایی

به گزارش فناوری فرهنگی، طبق گزارشات Ovum، صنعت مدیای جهانی می‌خواهد ۷۶۵ میلیارد دلار درآمد از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های جدیدی که توسط زیرساخت‌های بی‌سیم ۵G توامند می‌شوند، به دست آورد که بخش اعظمی از این درآمد جهانی در آمریکا و چین به دست می‌آید (۲۶۰ میلیارد دلار در آمریکا و ۱۶۷ میلیارد دلار در چین)

۲برابر رشد درآمدی مدیا موبایل با فناوری ۵G

به دلیل قابلیت‌های جدید شبکه‌ای که توسط فناوری ۵G پیش بینی شده است، درآمد سالانه مدیا موبایل در ۱۰ سال آینده با رشد دو برابری به ۴۲۰ میلیارد دلار (۱۲۴ میلیارد دلار در ایالات متحده) خواهد رسید.

تاثیر فناوری ۵G در ایجاد مدل های نوین تجاری

تأثیر فن آوری تحول آفرین ۵G نه تنها ارتقای تجربه کاربری موبایل است، بلکه این تکنولوژی با ایجاد مدل‌های جدید تجاری و تجربیات تعاملی جدید، یک عامل بسیار مهم در تحول مدل‌های بیزینسی رسانه‌ و سرگرمی خواهد بود. از ‌جمله سرویس‌هایی چون ویدئو (VOD) ،گیم ،موسیقی ،تبلیغات ، AR و VR همه با کمک تکنولوژی ۵G باعث نزدیکتر شدن محتوا و مخاطب به همدیگر و در نتیجه شاهد تغییرات اساسی در خود خواهند شد.

مزایای فنی فناوری ۵G برای شرکت ها

همچنین Ovum اظهار داشت که شرکت‌ها مزایای فنی متنوعی از ۵G را تجربه خواهند کرد.

۱. سرعت داده ۱۰۰ برابر سریع‌تر از ۴G ،

۲. تأخیر ۱۰ برابر کمتر از آن، ظرفیت ۱۰۰ برابری شبکه و

۳. اتصالات قابل اعتماد‌تر،

از جمله مزایای متفاوت این شبکه سلولی نسبت به شبکه‌های قبلی است.

فناوری ۵G وتغییر در مدل های مصرف و تولید محتوا

همچنین قبلاً برای دانلود یک فیلم HD نیاز به صرف زمان زیادی داشت ولی با مداخله شبکه‌های ۵G، کاربران به دلیل داشتن تاخیر بسیار کمتر روی شبکه ۵G می توانند همین فیلم را در عرض چند ثانیه دانلود کنند. این مساله به تنهایی تاثیر بسزایی در مدل‌های مصرف و تولید محتوا دارد زیرا کاربرانی که با بهترین تجربه کاربری فیلم و محتوای مورد علاقه خود را ببینند، در نتیجه به صورت ناخودآگاه جذب این مساله می‌شوند که محتواهای بیشتری را دانلود و یا به صورت آنلاین روی یک پلتفرم از جمله نتفلیکس تماشا کنند. وقتی کاربران شروع به مصرف سریع‌تر محتوا می‌کنند، تقاضا برای محتوا و محصولات موجود در بازار افزایش می‌یابد، لذا تولیدکنندگان سرویس‌های مدیا از جمله گیم، VOD، AOD برای برآوردن تقاضای روزافزون مخاطب، محتوای بیشتری تولید می‌کنند. در حقیقت، انتظار می‌رود که ویدئو %۹۰ از داده های G5 را شامل شود.

توان ۵G برای ایجاد بازاری پرمنفعت در صنعت مدیا

این تکنولوژی تا حد زیادی می‌تواند صنعت مدیا را متحول کرده و تولیدکنندگان محتوا را وارد یک بازار رو به رشد و پر بازده کند. حالا که در ایران هم زمزمه‌های این تکنولوژی پیشرفته مطرح شده است و اولین تست ۵G با موفقیت اجرا شده است، دنیای رو به رشدی در انتظار تولید کنندگان محتوا است که باید پیش از تجاری‌سازی کامل ۵G در ایران، جایگاه خود را در اکوسیستم کشور تثبیت کنند.

منبع:دیجیتال ویک

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد