نگاهی به شگفتی‌های اسکار ۲۰۲۰

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از ورایتی، با این که «انگل» جایزه بهترین فیلم‌نامه اصلی و بهترین فیلم بین‌المللی را در ساعات اولیه شب گذشته به خود اختصاص داده بود اما انتخاب «بونگ جون هو» به عنوان برنده اسکار بهترین کارگردان این دوره کمی غافلگیرکننده بود چراکه «سم مندس» پیشتر موفق شده بود جایزه بهترین کارگردانی جوایز«بفتا»‌،‌«گلدن گلوب» و «انجمن کارگردانان آمریکا» را به خود اختصاص دهد.

حتی خود «بونگ» ‌نیز حین دریافت این جایزه اعتراف کرد غافلگیرشده و فکر می‌کرده در جریان مراسم دیشب می‌توانسته پس از دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی آرامش داشته باشد.

از دیگر نکات غافلگیرکننده دیشب به برنده شدن «داستان‌ اسباب‌بازی‌ها ۴»‌در شاخه اسکار بهترین انیمیشن بلند نیز می‌توان اشاره کرد.

حیرت‌اور است که طی دورهای از جوایز اسکار یک اثر از کمپانی «پیکسار» نسبت به سایر انیمیشن‌ها از شانس کمتری برای برنده شدن برخوردار باشد، اما پس از آنکه جایزه بهترین انیمیشن بلند «گلدن گلوب» و «آنی»‌ به ترتیب به «لینک گمشده» و «کلاوس» رسید به ‌نظر می‌رسید این کمپانی پرافتخار اینبار شانس کمتری برای به خانه بردن جایزه اسکار دارد. اما درنهایت جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند امسال به «‌داستان اسباب‌ بازی‌ها ۴» رسید؛‌ در سال ۲۰۱۱ نیز انیمیشن «‌داستان اسباب بازی‌ها ۳» به عنوان برنده این شاخه معرفی شد.

اما شاید بتوان «مرد ایرلندی»‌ را بزرگترین ناکام این دوره از جوایز اسکار محسوب کرد. ساخته جدید «مارتین اسکورسیزی»‌ همچون «۱۹۱۷» با نامزدی در ۱۰ شاخه پس از «جوکر» در جایگاه دوم فیلم‌هایی با بیشترین نامزدی در این دوره از جوایز اسکار قرار گرفته بود؛ اما درحالی که «‌۱۹۱۷» و «جوکر» ‌برخی از بزرگ‌ترین جوایز شب گذشته را به خود اختصاص دادند، «مرد ایرلندی» دست خالی این مراسم را ترک کرد.

از دیگر نکات شب گذشته به اجرای غافلگیرکننده «‌امینم»‌ نیز می‌توان اشاره کرد. با این که این رپر آمریکایی در سال ۲۰۰۳ موفق شده جایزه بهترین ترانه اصلی را برای ترانه فیلم «‌۸ مایل» به خود اختصاص دهد، اما در مراسم اسکار آن سال اجرایی نداشت و حتی در مراسم هم شرکت نکرد. اما امسال به طور غافلگیرکننده در این مراسم حضور یافت و در میان انبوه حضار این ترانه را اجرا کرد.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد