نگاهی به فیلم‌های هنری ایرانی در جشنواره مونترال کانادا

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی هنری مونترال کانادا در بخش ویژه‌ای، نگاهی به فیلم‌های هنری ایرانی دارد.

مستند «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» ساخته سام کلانتری و انیمیشن «سینک» به کارگردانی محبوبه کلائی ۲ فیلم از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که در این جشنواره روی پرده می‌روند.

بخش ویژه «نگاهی به فیلم‌های هنری ایرانی» جشنواره مونترال کانادا در سه سانس مجزا با عناوین «دنیا صحنه نمایش است»، «نوردهی مضاعف» و «زیبابین» برگزار شده و جمعاً ۲۰ فیلم هنری کوتاه، مستند و انیمیشن که توسط فیلمسازان ایرانی ساخته شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شوند.

«مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» ساخته سام کلانتری و سینک ساخته محبوبه کلائی در بخش «زیبابین» این رویداد روی پرده می‌روند.

موضوع مستند «مانکن‌های قلعه‌حسن‌خان» درباره‌ ساخت چند مانکن پلاستیکی در یک کارگاه دورافتاده است که زندگی این مانکن‌ها و سرانجام‌شان بی‌شباهت به زندگی انسان‌ها نیست.

انیمیشن «سینک» هم اثری تجربی است که به هم آمیختگی فیلم زنده و خیال، اساس آن را شکل می‌دهد. در این فیلم زن و مردی به شکل ته‌مانده‌ی قهوه از ۲ فنجان درون سینک بیرون می‌آیند … .

«دیدن و بودن» ساخته علی شیلاندری، «دژاوو» ساخته عاطفه خادم‌الرضا، «کل به جزء» ساخته وحید حسینی نامی، «یال و کوپال» ساخته شیوا صادق اسدی و … از دیگر آثار ایرانی منتخب این جشنواره هنری هستند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد