هدف از برگزاری جشنواره مدولباس، تمرکز زدایی است/ ارسال ۱۷۰۰ اثر

به گزارش فناوری فرهنگی، نشست هم‌اندیشی اعضای شورای سیاست‌گذاری و هیئت داوران نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس «سی‌پال» برگزار شد.

خاتون شهبازی دبیر نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس «سی‌پال» در ابتدا ضمن خیر مقدم با ارائه آماری در ارتباط با آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: از زمان اعلام فراخوان تاکنون، بالغ بر ۱۷۷۸ اثر به دبیرخانه ارسال شده که دراین میان، ۱۰۳۱ اثر در بخش طراحی لباس، ۲۸۵ اثر در بخش زیورآلات، ۱۱۴ اثر در بخش کیف، ۳۹ اثر در بخش کفش، ۲۹۵ اثر در بخش اکسسوری، ۱۴ اثر در بخش عکس و ۲ اثر در بخش مدنویسی تعلق داشته و این آثار از شهرهایی همچون تهران، یزد، تبریز، مشهد، بندرعباس، لرستان، کرمانشاه، اصفهان، آمل، رشت و ایلام ارسال شده است.

در ادامه، شاهین فاطمی کارشناس برندینگ، اظهار کرد: بلوغ برندها در اتحاد و کنار هم بودن آنهاست منظورمان از برندها، افکار و اندیشه‌هاست و زمانی می‌توانیم در حوزه مد و لباس جرقه‌های بزرگی را ایجاد کنیم که فکرها در کنار یکدیگر قرار دهیم. فاطمی گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر توانسته‌ایم فرهنگ خود را از طریق هنر طراحی لباس به دنیا صادر کنیم و باید بر این مهم اذعان داشته باشیم که بزرگترین نقطه قوت فروش و صادرات یک فرهنگ از طریق لباس و زیورآلات است.

سهیلا جبری مدیر نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس «سی‌پال» در ادامه این مراسم با تقدیر از حمایت‌ و همراهی بزرگان هنر صنعت مد و لباس با این رویداد بیان کرد: در بخش دولتی، جشنواره بین المللی مد و لباس فجر توانسته است دستاوردهای خوبی را به دنبال داشته باشد. اما باید بر این نکته تأکید کنم که دیگر بخش‌های فعال در حوزه مد و لباس هم می تواند جریان‌ساز باشد و در جهت شناسایی و معرفی افراد مستعد و خلاق سرتاسر ایران گام موثری بردارد.

جبری با اشاره به اینکه هدف ما از برپایی جشنواره «سی‌پال» تمرکز زدایی در عرصه مد و لباس است، اظهار کرد: جای جای ایران مملوء از حضور هنرمندانی است که به دلیل تواضع اهل هیاهو نیستند و دراین راستا «سی‌پال» تلاش کرد از مرزهای تهران پا را فراتر گذاشته و محملی برای گردهمایی خلاقیت و استعداد هنرمندان از سراسر کشور باشد.

مدیر چیامد در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: امید است «سی‌پال» بتواند با اتکا بر عشق به عرصه مد و لباس کشورمان، همه فعالان را در این عرصه با خود همراه کرده و بهتر است با وجود تمامی مشکلات، توان خود را به جای انتقاد، صرف برپایی رویدادهای سازنده و مؤثر کنیم.

عمل به مسئولیت اجتماعی بر گردن هنرمندان عرصه مد و لباس کشور، بهره‌گیری از توان حاکم بر خلاقیت نوجوانان و جوانان هنردوست، افزایش و پرورش هر چه بیشتر اعتماد به نفس فعالان عرصه مد و لباس، حمایت هر چه بیشتر استادان دانشگاه از دانشجویان، بهره‌گیری از فرصت‌های موجود در زمان وقوع مشکلات اقتصادی در کشور، برنامه‌ریزی در خصوص چشم‌اندازها و فرصت‌های کاری عرصه مد و لباس، انتقاد از بخشنامه‌های مقطعی وزارت صنعت معدن و تجارت و لزوم تدبیراندیشی صنعتگران برای مقابله با بحران‌های موجود و ابراز گله‌مندی از کناره‌گیری برخی صنعتگران از چرخه مد و لباس کشور به دلیل وجود بحران اقتصادی از جمله مباحث مطرح از سوی حضار بود.

اعضای شورای سیاست‌گذاری و هیئت داوران نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس سی‌پال در ادامه به موضوعاتی همچون لزوم ایجاد بسته‌های نوآوری مبتنی بر تکنولوژی در عرصه مد و لباس، بهره‌گیری از توان طراحان و تولیدکنندگان در راستای صدور هنر ایرانی به جهان، اتصال حلقه طراحی و فروش به یکدیگر، توجه به ایجاد دانش کسب و کارهای مدرن در کنار شیوه‌های سنتی، جریان‌سازی بخش خصوصی، لزوم بکارگیری تمام قوا در مبارزه با قاچاق پوشاک و عبور از مشکلات اقتصادی و حرکت از سمت تولید به سمت صادرات اشاره کردند.

حاضران با تقدیر از مسئولان برپایی نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس سی‌پال، این رویداد را حرکتی مؤثر در مسیر رشد و شکوفایی عرصه مد و لباس کشور و احیای لباس اقوام ایرانی برشمردند و خواستار توجه هر چه بیشتر به هنرهای سنتی چرخه مد و لباس کشور همچون انواع رودوزی، سوزن دوزی و ابریشم دوزی شدند.

سید محمد مجابی مشاور معاونت امور زنان و خانواده، غلامرضا کاظمی دینان، مهدی صفایی، هومن زنگنه، میترا تمجیدی، مریم خرم دره، محبوبه توکلی، غزال بهمنی، سهیل عباسی، سارا مهدیان، محمد رضا ملک شاهی، فاطمه پورموسی و مهپاره اکبری، از جمله اعضای حاضر در نشست هم اندیشی اعضای شورای سیاست‌گذاری و هیئت داوران نخستین جشنواره اینترنتی مد و لباس «سی‌پال: بودند.

نخستین جشنواره اینترنتی مدولباس «سی‌پال» با هدف شناسایی افراد خلاق در حوزه مد و لباس، آبان ۹۷ به دبیری خاتون شهبازی و در حوزه‌های طراحی لباس، طراحی کیف و کفش، طراحی جواهرات و زیوآلات، عکاسی مد و مد نویسی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد