هدف از رویداد «خلق ایده» چیست؟

به گزارش فناوری فرهنگی، کنفرانس خبری رویداد خلق ایده با هدف «رویدادی نوین با شاخصه‌های جهانی برای خلق، پرورش و ارائه ایده‌های سینمایی» 2 مرداد ماه در پردیس ملت برگزار شد.

مریم جلالی مدیر پردیس ملت گفت: رویدادهای استارتاپی در دنیا، استانداردهای خاصی دارد و سال‌هاست که در حال انجام است. بعد از نهضت سیلیکون ولی یک اتفاق افتاد؛ ایده‌ها و خلاقیت ها بها پیدا کردند و حلقه‌های حرفه ای شکسته شد و ایده‌های نو، قیمتی شدند.

به گفته‌ی او؛ در بازار تکنولوژی و فناوری، شاهد آن بودیم که اتاقهای طوفان فکری شکل گرفت اما استارت آپ ویک اند ها در حوزه فناوری‌های نرم یا همان حوزه هنری ورود نکرد.

او ادامه داد: ما به اندازه کافی با بحران ایده و فیلمنامه مواجه هستیم. این یک اتفاق ویژه است که به همت یک عده جوان با هدایت آقای علی اکبر قاضی نظام آغاز به کار کرده‌اند. ایشان با تمام اعتبار و تجربه اش به کمک این جوان‌ها آمده است. او حلقه واسطی بین دژ محکم حرفه‌ای‌ها و جریان سیال و دریایی خلاقیتی که در آماتورها وجود دارد، شده است.

جلالی افزود: پردیس ملت هم جایی است که قرار است از این اتفاق حمایت کند. یک تجربه جهانی به یک اتفاق بومی و ملی تبدیل میشود که امیدواریم این اتفاق نتایجی به نفع همه داشته باشد.

مصطفی نظری زاده دبیر اجرایی رویداد خلق ایده گفت:اولین دوره از یک رویداد را برگزار می‌کنیم که خودش در یک روند خلق ایده ساخته و پرداخته شد. یک دغدغه مشترک باعث شکل گیری این ایده شد تا ورود جوانان و تازه کارها به فضای حرفه ای و گسترش اطلاعات و ارتباطات با متخصصان ایجاد شود. من می دیدم که در استارت آپ ویکند ها در یک بازه زمانی کوتاه، دوستان در حوزه فناوری اطلاعات یک گستره زیادی از اطلاعات و ارتباطات را پیدا می‌کنند و در یک محیط با ریسک پایین ایده خود را می سنجند.

او با اشاره به اینکه این رویداد دو بال دارد اظهار کرد: یک بال آن سازمان سینمایی است که این رویداد را به عنوان یک اتفاق رسمی سینمایی ثبت کرده است. دیگر بال ما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود که بحث علمی این پروژه برایشان بسیار جذاب بود.
مجموعه فارابی به ما اضافه شد، سازمان سینمایی و دفتر دکتر اربابی خیلی به ما کمک کردند. آقای قاضی نظام بیشتر از آنچه که تصور می کردند به ما کمک کرد.
دبیر اجرایی رویداد خلق ایده با اشاره به اینکه این رویداد چهار محور اصلی دارد، توضیح داد: محور ابتدایی ما تولید و بها دادن به ایده هاست؛ ما می خواهیم ثابت کنیم که این ایده ها ارزشمند هستند و مورد دوم اینکه کار تیمی انجام دادن البته با هدایت مربیان در حال اتفاق است و محور سوم نوشتن طرح چهار صفحه‌ای از فیلمنامه و محور پایانی بحث ارائه کردن است؛ در سینمای روز دنیا این بحث خیلی جدی است و یکی از مولفه های اساسی و مهم است. ما در قالب ۵۴ ساعت می‌خواهیم این موارد را به بچه ها آموزش دهیم.

نظری زاده در ادامه گفت: ما به جای استفاده از واژه «استارت آپ ویک اند» از ترکیب «استارت آرت ویک اند» استفاده کرده ایم.

او با اشاره به این که برای جذب افراد در این رویداد، هنرجویان را به سه گروه تقسیم کرده اند،گفت: گروه اول حداقل باید یک کار ساخته شده داشته باشند، گروه دوم فارغ التحصیل رشته های مرتبط باشند و گروه سوم افرادی که صرفاً علاقه مند به فعالیت در حوزه فیلمنامه نویسی هستند،باشند.

مدیر اجرایی رویداد خلق ایده تأکید کرد: موسسه تصویر شهر سه فیلمنامه را حمایت خواهد کرد و همچنین بنیاد فارابی در حوزه های کودک و نوجوان، معناگرا و دفاع مقدس از آثاری که با استانداردهای این بنیاد مطابق باشد، حمایت می‌کند.

علی اکبر قاضی نظام مشاور و یکی از مربیان رویداد خلق ایده در این نشست خبری گفت: یکی از مشکلات اساسی سینمای ما فیلمنامه است و کسی قدم مثبتی در راستای بهبود کیفیت فیلمنامهها انجام نمی‌دهد.

او از فرهاد توحیدی، کامپوزیا پرتوی، عباس رافعی، شهرام‌ مکری، مهراب قاسم خانی، سروش صحت، مهدی سجاده چی به عنوان مربی‌هایی نام برد که همراه بچه ها هستند، آنها را راهنمایی و به پرورش ایده ها کمک می‌کنند.

نطری‌زاده در پایان گفت: داوران ما رضا میرکریمی، کمال تبریزی، پریسا بخت آور، وحید مصطفوی، سید جمال ساداتی و اربابی هستند. آنها بدون مشورت با یکدیگر رای خود را اعلام می کنند و جوایزی نقدی به گروه های برگزیده اول، دوم و سوم اهدا خواهد شد. هفت میلیون تومان برای نفر اول، پنج میلیون تومان برای نفر دوم و سه میلیون تومان برای نفر سوم در نظر گرفته ایم.

کارگاه “رویداد خلق ایده” قرار است، سوم،چهارم و پنجم مرداد ماه ۹۷ در پردیس سینمایی ملت برگزار شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد