هنرمندان باید تئاتر خلاق و مفهوم‌گرا را گسترش دهند

به گزارش فناوری فرهنگی، بهرام فاضلی به مناسبت روز ملی «هنرهای نمایشی»  اظهار داشت: هنر از جمله مفاهیم بلندی است که به دلیل وجود جریان پویا، سیال و مستمری که در ذات آن است نقش سازنده و مؤثری در تبلور اندیشه دارد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: تئاتر از جمله مصادیق ارزشمند هنر است که گستره‌ی عظیمی را در میان عام و خاص به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایش هم دارای جذابیت بصری و سمعی است هم از غنای محتوایی برخوردار است.

فاضلی گفت: تئاتر در نگاه ساختاری به اصالت هستی می‌پردازد لذا از نظر فلاسفه و متفکران بزرگ میان فلسفه و تئاتر وجوه مشترک فراوانی مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، روز جهانی تئاتر را فرصت مغتنمی برای بررسی ابعاد مختلف این هنر زنده و اثرگذار برشمرد که هم‌نفس با مردم، زندگی آنان را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: روز جهانی تئاتر فرصتی است برای هنرمندان تئاتر تا چالش‌های پیش روی این هنر و جایگاه و نقش خود را عمیق‌تر دریافته و به گسترش تئاتر خلاق، پویا و مفهوم گرا بیشتر بیندیشند و تئاتر را گرامی بدارند.

فاضلی انتخاب روز هفتم فروردین ماه به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی مقارن با بهار طبیعت، نشانه تحول و نشاط تئاتر و امیدواری نسبت به روزهای بهتر دانست و گفت: ضمن آرزوی سلامتی برای تمام مردم جهان با خلاصی از ویروس کرونا این روز خجسته را به اصحاب فرهیخته هنر تئاتر تبریک و شادباش می گویم و امیدوارم در سال جدید که با عنوان «جهش تولید» نام گذاری شده است، فرآیند تولید تئاتر و نمایش در استان کرمانشاه رشد و توسعه بیشتری داشته باشد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد