هنرمندان مد و لباس یزد طرحهای نوآورانه خود را ثبت کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، مجید جوادیان زاده با بیان اینکه کد شیما به منزله ثبت برند و حفظ مالکیت معنوی اثر یک هنرمند است، افزود: هنرمندان متقاضی می‌توانند پوشاک تولید شده را به همراه دوقطعه عکس, مدارک شخصی و ثبت اطلاعات فردی در فرم ثبت نام به همراه فیزیک طرح تولید شده به این اداره کل ارائه نمایند, تا جهت دریافت کد شیما به بنیاد ملی مد و لباس ایران ارسال شود.

جوادیان‌زاده همچنین گفت: داشتن ۱۰ نشان شیما از شرایط احراز هنرمندان مد و لباس استان برای استفاده از مزایای بیمه نیز می‌باشد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطر نشان کرد: آیتم‌هایی از جمله خلاقیت, نوآوری, راحتی در استفاده, کاربردی بودن, ترکیب رنگ و پارچه و استفاده از المان‌های ایرانی اسلامی تأثیر زیادی در دریافت این نشان ارزشمند دارد وهنرمندانی که آثارشان حد نصاب امتیاز را از داوران کسب نمایند طرح آنان این نشان را دریافت می‌نماید.

جوادیان‌زاده نشان شیما یا همان شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی را یک تاییدیه از طرف بنیاد ملی مد و لباس و داوران این رشته به لباس‌های طراحی شده هنرمندان یزد دانست، که تأثیر و نتایج قابل ملاحظه‌ای را برای هنرمندان مد و لباس استان در پی خواهد داشت.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد