پارک علوم و فناوری‌های نرم می‌تواند به تقویت بنیه اقتصاد ملی کمک کند

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سعید نمکی، روز شنبه، 22 اردیبهشت ماه در افتتاحیه پارک علوم و فناوری‌های نرم در دانشگاه علم و فرهنگ که با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و طیبی رییس جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: خوشحالیم که مجموعه‌ای با نام “پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی” در عرصه علمی- اجرایی و دانشگاهی کشور و با حمایت دکتر ستاری، معاون علمی رییس‌جمهور و سایر همکاران بنا نهاده شد.

نمکی تاکید کرد: 10 برنامه توسعه قبل و بعد از انقلاب داریم. در این برنامه‌ها آنچه مغفول ماند، نقش و جایگاه انسان توسعه یافته است. در ادبیات توسعه امروز عنوان می‌شود که انسان ابزار توسعه نیست؛ انسان توسعه یافته، هدف غایی توسعه است. انسان توسعه یافته با تکیه بر هنر و فرهنگ و دیرینه یک سرزمین به دست می‌آید.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: امروزه در عرصه فرهنگ و هنر کشور، بدون وجود اتاق فکر و یک مجموعه عالم، فهیم و به‌روز، به جایی نخواهیم رسید. پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی می‌تواند هنر را عالمانه مدیریت و هدایت کرده و به تقویت بنیه اقتصاد ملی کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از کارهای خوب دکتر ایمانی خوشخو، پرداختن به حوزه گردشگری است و امیدواریم با حرکت با تدبیر در این حوزه، شاهد توسعه صنعت گردشگری کشور باشیم.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد