پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری ظهر سه شنبه از سه شرکت دانش‌بنیان در استان همدان بازدید کرد.

این واحدهای دانش‌بنیان با تکیه به دانش فنی بومی و نیروی انسانی متخصص، قطعات موتور خودرو، تجهیزات آب و آبیاری، قطره‌ای، بارانی، آبپاش، تجهیزات آبیاری کشاورزی و محصولات غذایی تولید می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور که با هدف توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و حمایت از رونق تولید دانش‌بنیان وارد همدان شده است، در این بازدید در خصوص برنامه‌های دولت در راستای توجه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴۰ مورد خدمت توسط شرکت‌های دانش بنیان کشور ارائه می‌شود.

ثبت ۴ هزار و ۳۵۰ شرکت دانش بنیان

سورنا ستاری با اشاره به ثبت ۴ هزار و ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور یادآور شد: امسال برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و ارائه خدماتی از جمله حمایت‌های مالی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه ریزی شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بابیان اینکه امسال دولت برای اقلام تفریحی برنامه ویژه تولید در داخل را دارد و زیرساخت‌های خاص در این زمینه توسط دولت حمایت می‌شود، گفت: دولت در واحد فناوری برنامه؛ توسعه زیست بوم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز عالی آموزشی را مدنظر دارد که این طرح قرار طی یک ماه آینده آغاز می‌شود.

سورنا ستاری در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان به کشورهای دیگر نیز کشورهای هدف صادراتی را چین، هند، عراق، سوریه و کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت: سال گذشته صندوق توسعه فناوری ۱۲ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرد.

وی بااشاره به پیش بینی تسهیلات بانکی برای طرح‌های دانش بنیان در سال جاری افزود: به صورت متوسط هر ماه تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق بانک‌ها جذب شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، اقلام تحریم شده کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان طراحی و تولید می‌شود.

بازدید از دستاوردهای فناورانه، گفت و گو با فعالان فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان، مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی همدان و حضور در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان همدان از برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به استان همدان است

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد