چرا باید با کسب‌وکارهای سنتی خداحافظی کنیم؟

به گزارش فناوری فرهنگی، امروزه به‌کرات نام کسب‌وکارهای آنلاین و اینترنتی و مسائلی از این دست را می‌شنویم. با کمی تعمق به‌خوبی در می‌یابیم که دیگر زمان کسب‌وکارهای سنتی به سر رسیده است و باید با آنها خداحافظی کنیم. بدیهی است که خداحافظی با کسب‌وکارهای سنتی برای کسانی که به آن نوع کسب‌وکار عادت کرده‌اند، کار آسانی نیست. مخصوصا که برخی افراد با دنیای اینترنت و فضای مجازی زیاد ارتباطی ندارند و در واقع از آن هراس دارند. اما واقعیت این است که این فضا آنقدرها هم که فکر می‌کنید مخوف نیست.

حال این سوال اساسی مطرح می‌‌شود که چه دلایلی برای خداحافظی با کسب‌وکارهای سنتی وجود دارد.  در فرصت حاضر ابتدا تعریف مختصری درباره کسب‌وکارهای آنلاین و سنتی مطرح می‌کنیم و سپس دلایلی را که باید با دسته دوم کسب‌وکارها خداحافظی کنیم، ارائه می‌دهیم.

   تعریف کسب‌وکارهای سنتی
منظور از کسب‌وکارهای سنتی، آن دسته از کسب‌وکارها هستند که شاخصه‌های سنتی کسب‌وکار را دارند. آنها معمولا کسب‌وکارهای کوچک یک یا چند نفره‌ای هستند که به صورت خویش‌فرمایی اداره می‌شوند، اغلب خدمات و محصولات عمومی و غیر تخصصی را عرضه می‌کنند، وابسته به مکانی برای فروش محصولات یا ارائه خدمات هستند، اجبارا در ساعات مشخصی از شبانه‌روز فعال هستند، وابسته به حضور فعال صاحب کسب‌وکار هستند، مغازه پر از اجناس انبارشده و چیده شده است و صاحبان کسب‌وکار سنتی چشم به راه مشتریانی برای فروش این اجناس یا ارائه خدمات به آنها هستند.

   تعریف کسب‌وکارهای آنلاین
به کسب‌وکارهایی گفته می‌شود که فعالیت آنها روی اینترنت و مبتنی‌بر پتانسیل‌های اینترنت انجام می‌شود.  این نوع کسب‌وکارها در واقع نقطه مقابل کسب‌وکارهای سنتی هستند. مثلا در کسب‌وکارهای نوین به جای اینکه اول محصول یا خدمات را تولید کنیم و بعد به دنبال مشتری بگردیم، اول بازار هدف و مشتری را پیدا می‌کنیم و سپس با توجه به نیاز آنها، محصول یا خدمات مورد نظر را تولید می‌کنیم. در حالی که در کسب‌وکارهای سنتی اول محصول یا خدمات تولید می‌شود و بعد به دنبال مشتری می‌گردیم. در ادامه دلایلی که باید با کسب‌وکارهای سنتی خداحافظی کنیم، مطرح می‌شود:

   تغییر فضای کسب‌وکار
ویژگی منحصربه‌فرد دنیای معاصر این است که فضای کسب‌وکار در آن تغییر کرده است. مثلا، با ورود اینترنت به دنیای کسب‌وکار، تحولی عظیم در این عرصه به وجود آمده است. امروز کسب‌وکارهایی پا به عرصه گذاشته‌اند که بر اینترنت مبتنی هستند و مزیت‌های زیادی نسبت به کسب‌وکارهای سنتی دارند. ایجاد فروشگاه‌های بسیار بزرگ زنجیره‌ای و منسجمی که با استراتژی رهبری هزینه فعالیت می‌کنند از دیگر تغییراتی است که در دنیای معاصر کسب‌وکار به وجود آمده است.

مزیت رقابتی این فروشگاه‌ها ارائه محصولات و برندهای برتر بازار در یک‌جا و با تخفیف و قیمت نهایی پایین‌تر از قیمت اصلی محصولات است. بنابراین لازم است که در نحوه کسب‌وکار خودمان تجدیدنظر کنیم و اگر هنوز با روش‌های سنتی کار می‌کنیم کمی به‌روز شویم و به کسب‌وکارهای نوین روی بیاوریم.

   مزیت منحصربه‌فرد کسب‌وکارهای آنلاین و نوین نسبت به کسب‌وکارهای سنتی
آنقدر مزایای کسب‌وکارهای آنلاین نسبت به کسب‌وکارهای سنتی زیاد است که چاره‌ای جز خداحافظی با کسب‌وکارهای نوع دوم نداریم. کسب‌وکارهای آنلاین از مزایایی چون نیاز به سرمایه بسیار اندک، بازار هدف فوق‌العاده بزرگ، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عدم محدودیت جغرافیایی، داشتن چند شغل به صورت همزمان، لذت بردن از کار، مشتریان فرامنطقه‌ای، ارائه خدمات به صورت 24 ساعته، سرعت بالا، حذف کاغذبازی و… برخوردارند.

   سخن آخر
اگر به دنبال پیشرفت هستید و قصد دارید کسب‌وکاری گسترده و پربازده داشته باشید باید با تغییرات همراه شوید. دنیای تجارت دنیایی پویاست و هر روز در آن اتفاقات جدیدی می‌افتد که باید خود را با آن هماهنگ کرد.  بنابراین اگر قصد دارید از قافله تغییرات عقب نمانید و طعم شیرین موفقیت را در این فضا بچشید باید به تحولات با آغوشی باز خوشامد بگویید. در غیر این صورت با نابودی کسب‌وکارهای سنتی، شما نیز کسب‌وکارتان را از دست خواهید داد.

منبع:جهان نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد