کدام صنایع دستی کرمانشاه قابلیت صادرات دارند؟

به گزارش فناوری فرهنگی، پروانه حیدری در خصوص راهکار افزایش صادرات صنایع دستی کرمانشاه اظهارکرد: اگر بتوانیم صنایع دستی مهم استان را استاندارد و برندسازی کنیم و از سوی دیگر در بحث بسته بندی آنها توجه کافی داشته باشیم، در صادرات این تولیدات رشد خوبی خواهیم داشت.

این مسئول بابیان اینکه درحال حاضر گیوه، گلیم، چاقوی کرند و ارغوان بافی از مهمترین محصولاتی هستند که از کرمانشاه به دیگر کشورها به ویژه عراق صادر می‌شوند، عنوان کرد: این محصولات بواسطه استانداردهایی که دارند، طی دهه‌های گذشته توانسته‌اند راه خود را به بازارهای خارجی باز کنند و قابلیت صادرات داشته باشند.

وی افزود: البته این محصولات نیازمند استانداردسازی بیشتری هستند تا با افزایش کیفیت مواد اولیه و برندسازی بتوانیم حجم صادراتشان را افزایش دهیم.

معاون صنایع استان با تاکید براینکه باید زمینه استانداردسازی سایر محصولات صنایع دستی استان را فراهم کنیم تا قابلیت صادرات پیدا کنند، تصریح کرد: در این راستا در تلاشیم تا با همکاری پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و انعقاد قرارداد با اداره کل استاندارد استا، گام‌هایی را برای استانداردسازی محصولات صنایع دستی استان برداریم.

وی تاکید کرد: در مرحله نخست استانداردسازی محصولات صنایع دستی استان رشته‌های گلیم، گیوه، چاقوی کرند و ارغوان بافی را در اولویت قرار داده‌ایم و در مراحل بعدی به سراغ سایر محصولات خواهیم رفت.

حیدری افزود: علاوه بر استانداردسازی این محصولات، درپی درجه بندی کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در استان هستیم.

گفتنی است: از ابتدای سال ۹۷ تا پایان دی ماه این سال حدود یازده میلیون دلار صنایع دستی از استان کرمانشاه صادر شد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد