کودکان و نوجوانان سیمرغی را به اثر منتخب خود اهدا کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، محسن عنایتی کارگردان انیمیشن سینمایی «بنیامین» که در ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» و سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شده است، درباره علت ساخت این اثر به ایسنا بیان کرد: تیم تولید این فیلم پیش از این کارهای کوتاه در حوزه انیمیشن ساخته بود تا اینکه تصمیم گرفتیم انیمیشن را در قالب یک فیلم بلند برای کودکان دنبال کنیم و بعد از نهایی شدن ایده و فیلمنامه «بنیامین» فرآیند تولید دو سال زمان برد. همچنین پیش تولید این اثر نیز ۶ تا ۷ ماه طول کشید.

 

وی با اشاره به تسهیل شرایط تولید آثار انیمیشن در سالهای اخیر افزود: به نظر میرسد ظرفیتها برای فیلمسازی انیمیشن در سالهای اخیر بیشتر شده است و به این نوع از سینما بیشتر توجه میشود. خوشبختانه امسال سه فیلم انیمیشن در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور دارند که البته یکی از آنها یعنی «آخرین داستان» مربوط به گروه سنی نوجوان است و «بنیامین» و «شب آفتابی» بیشتر معطوف به گروه مخاطبان کودک است.

 

این کارگردان با اشاره به عملکرد بنیاد سینمایی فارابی به عنوان متولی سینمای کودک و نوجوان خاطر نشان کرد: به نظرم در چند سال اخیر بنیاد سینمایی فارابی توانسته است وظیفه خود را در سینمای کودک و نوجوان خوب پیش ببرد و اگر به اقدامات حمایتگرانه خود از این گونه سینمایی ادامه دهد، می‌توان راه اکران را برای بسیاری از فیلمهای این حوزه باز کرد.

وی با اشاره به هزینه بر بودن صنعت تولید انیمیشن در ایران و جهان گفت: فیلم «بنیامین» باید اکران شود تا هزینه‌های ساختش را جبران کند و زمینه برای ساخت فیلم های دیگر در حوزه کودک و نوجوان فراهم شود.

 

عنایتی با اشاره به اینکه «سیمرغ و پروانه ها» به بهبود وضعیت سینمای کودک و نوجوان کمک میکند، عنوان کرد: این اتفاق اقدام خوبی است که از سوی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان برای دومین سال در جشنواره اجرا شده است و به نظرم باید از استمرار آن در دورههای مختلف حمایت شود. در دیدار و گفتگویی که با دانش آموزان در اکران «بنیامین» داشتم، بازخوردهای مثبتی را از آنها گرفتم و چه خوب که در سال آینده سیمرغی هم از سوی بچه ها به بهترین اثر داده شود.
ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.
در این طرح که برای دومین سال متوالی با هدف حمایت از تولید و اکران آثار کودک و نوجوان در جشنواره فیلم فجر برگزار میشود، ۵ فیلم و انیمیشن سینمایی «لکنت»، «آخرین داستان»، «بنیامین»، «ضربه فنی» و «پاستاریونی» که هر یک موفق به دریافت جوایز ملی و بین المللی شدهاند، برای کودکان، نوجوانان و خانوادههایشان اکران میشوند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد