گردشگری نیاز مردم است، آن را توسعه دهید

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خیلی زود و از ابتدای تاسیس جهاد دانشگاهی مورد توجه این بخش قرار گرفت. مباحث فرهنگی از این جهت مهم بود که قصد داشتیم به ارتقای هویت ایرانی کمک کنیم. این هدف را با ایجاد مراکز علمی و فرهنگی دانشجویان دنبال کردیم و با برگزاری طرح اردوی مرز پر گوهر به منظور بازدید از میراث فرهنگی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ادامه دادیم.

وی بیان کرد: علاقمندیم این طرح را با دانشجویان خارجی در اولویت‌ با کشورهای اسلامی و فارسی زبان با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دنبال کنیم.

طیبی به دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و افزود: نخستین پژوهشکده گردشگری در جهاد دانشگاهی مشهد احداث شد. ضمن اینکه مجموع توانمندی‌های جهاد در حوزه علوم انسانی توجه ویژه‌ای به گردشگری دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: دنیا معتقد است صنایع فرهنگی و گردشگری می‌تواند به اقتصاد اول تبدیل شود. ما هم در این راستا حرکت می‌کنیم. امیدواریم تفاهم‌نامه‌ای که با این وزارتخانه امضا می‌شود فعالیت‌های بخش فرهنگی و گردشگری جهاد دانشگاهی را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، این تفاهم‌نامه در راستای توسعه همکاری‌های بین‌بخشی برای تحقق توسعه پایدار در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفاهم‌نامه همکاری میان دکترعلی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی منعقد شد.

از موضوع و محورهای همکاری در این تفاهم نامه می توان به استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاددانشگاهی در راستای تحقق اهداف، رسالت‌ها و برنامه‌های توسعه ای وزارتخانه، همکاری در ارتقای دانش تخصصی و توسعه مهارت‌های کارکنان و ذی‌نفعان وزارتخانه، از طریق اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، برگزاری دوره های توانمندسازی کارکنان، طراحی و اجرای آموزش های مورد نیاز، مشارکت در برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، سمینارها، نشست‌های علمی و کاربردی و تورهای تخصصی با رویکرد علمی، آموزشی و ترویجی، همکاری در تولید محتوای علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای در راستای توسعه بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعم از تالیف و چاپ و نشر کتاب و مجلات علمی و تخصصی، محصولات چندرسانه‌ای و دیجیتال، تولیدات خبری، محتوای آموزش الکترونیکی، حمایت مشترک از برگزاری رویدادهای کارآفرینی مرتبط و حمایت از تاسیس کسب و کارهای فناورانه در ‌حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی، همکاری در ارتقای هویت ایرانی و اسلامی جوانان به ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی برای ‌آشناکردن هرچه بیشتر نسل جوان ایران و کشورهای اسلامی و فارسی زبان با مواریث تاریخی و تمدنی مشترک در قالب همایش بین المللی خلیج فارس، اردوهای ایران مرز پرگهر و … اشاره کرد.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد