گردش مالی 24 میلیاردی صنایع‌دستی در نوروز

به گزارش فناوری فرهنگی،بهمن نامور‌مطلق معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استان‌های فعال در زمینه صنایع‌دستی و گردشگری است، گفت: آیین نوروز، آیینی بی‌نظیر و میراث پدران ما است که نشان‌دهنده ذکاوت و زیبایی ایرانیان در طول تاریخ است. نوروز موقعیتی استثنایی برای بازگشت به هویت است و همان‌گونه که آیین محرم که یادآور مقاومت داد علیه بیداد است و به خوبی پاس داشته می‌شود، نوروز نیز آیینی نمادین برای آغاز امید علیه ناامیدی است که با پایان فصل تاریک و سرد، فصلی گرم و نورانی فرا می‌رسد.

وی افزود: توصیه می‌شود آیین نوروز را با مفهوم اصلی آن پاس بداریم و وقت صرف فعالیت‌های سطحی نشده و فلسفله وجودی آن حفظ شود تا همانند دعای آغاز سال نو، شاهد تحولی نو در زندگی افراد باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از سنت‌های نوروز دید و بازدید است که سیاهی و کدورت‌ها را کنار گذاشته و روشنایی و صمیمیت جایگزین آن می‌شود. این دید و بازدید در سال‌های اخیر به صورت ملی برگزار می‌شود و افراد با سفر به سایر شهرها در پی شناختن سایر اقوام هستند که این امر سبب افزایش پیوستگی ملی نیز خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های چشم‌گیری که در سال‌های اخیر برای ایام نوروز انجام می‌شود، اتفاق بزرگ برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی است که سبب گردش مالی برابر با 24 میلیارد تومان می‌شود

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد