یک هزار و 700 طرح گردشگری در ایران درحال اجراست

به گزارش فناوری فرهنگی،  علی اصغر مونسان شامگاه پنجشنبه درآیین گرامیداشت روز شیخ صفی الدین اردبیلی افزود: تلاش می شود تا دست کم یک هزار و 200 فقره از این طرح ها تا پایان دولت تدبیر و امید مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی اظهار داشت: تعداد هتل های چهار و پنج ستاره که از ابتدای دولت تدبیر و امید در ایران مورد بهره برداری قرار گرفته با تعداد آنها از ابتدای تاریخ هتل سازی در ایران برابری می کند.
او تشریح کرد: هرچند در سالیان گذشته بخش گردشگری در کشور با وجود داشتن ظرفیت و قابلیت های کم نظیر مورد کم توجهی و بی مهری قرار گرفته اما دولت یازدهم و دوازدهم به ویژه شخص رییس جمهوری اهمیت خاصی به این بخش و توسعه زیرساخت های آن داده و کارهای خوبی در این ارتباط طی پنج سال گذشته انجام شده است.
مونسان با اشاره به اینکه ایران با وجود داشته های ارزشمند و بی نظیر تاریخی و طبیعی در حوزه گردشگری به خاطر کم توجهی از غافله پیشرفت عقب مانده، گفت: کشورهای همسایه ما درحالیکه فاقد جاذبه های غنی تاریخی و طبیعی هستند دارای ارقام چند 10 میلیون نفری در زمینه ورود گردشگر به کشورشان و نیز درآمدهای فراون از این بخش هستند.
رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه سخنانش از اردبیل به عنوان شهری یاد کرد که در طول تاریخ نقش مهمی در عرصه های حساس ایران داشته است.
مونسان افزود: امروزمردم ایران به شاه اسماعیل صفوی که توانست با به رسمیت شناختن مذهب تشیع و ایجاد ایرانی یکپارچه و متحد در تاریخ این مرز و بوم نقش مهم ایفا کند، افتخار می کنند.
وی با اشاره به اینکه از این خطه شخصیت ها و انسان های برجسته زیادی برخاسته اند که در تاریخ کشور تاثیرگذار بوده اند یادآوری کرد: در دهه های معاصر نیز از دوره انقلاب گرفته تا دفاع مقدس و اکنون در دفاع از حریم اهل بیت (ع) اردبیل و مردم متدین و شجاع این سرزمین نقش آفرینی دارند.
او افزود: استان اردبیل تمام اجزای لازم از جاذبه های طبیعی گرفته تا آثار، بناها و یادمان های تاریخی را برای معرفی یک استان به عنوان منطقه نمونه گردشگری داراست.
وی گفت : انتظار می رود با کمک به توسعه زیرساخت های لازم و نیز معرفی استان اردبیل به عنوان محور طبیعت گردی بتوانیم ظرفیت ها و قابلیت های تاریخی و طبیعی منطقه را بیش از پیش شکوفا کرده و به پیشرفت اقتصادی استان کمک کنیم.
مونسان برای انجام یک سفر 2 روزه به استان چهارشنبه وارد اردبیل شد.

منبع:ایرنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد