۱۰ میلیون کاربر فعال در پیام رسان‌های داخلی داریم

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آخرین گزارش از پیام رسان‌های داخلی اعلام شده ظرفیت پذیرش ۱۵ میلیون کاربر را دارند، اظهار داشت: هم اکنون ۱۰ میلیون کاربر فعال در پیام رسان های داخلی حضور دارند. ما هیچ نگرانی درباره ظرفیت پیام رسان‌های داخلی نداریم.

وی در خصوص اظهارات مدیرعامل یکی از پیام رسان‌های تصریح کرد: این آمادگی را داریم با همکاری مرکز  ملی فضای مجازی همه مستندات امکاناتی را که به آنها ارائه کرده ایم، منتشر کنیم. مدیران این پیام رسان راه صلاحی را در پیش نگرفته است. بر اساس مکتوباتی که آنها طی گزارش فروردین ماه 97 به وزارت ارتباطات ارائه کردند، این نرم‌افزار می‌تواند از 20 میلیون کاربر پشتیبانی کند. اسناد این ادعا نیز موجود است اما به نظر می‌رسد که الان باید دنبال علل دیگری در این خصوص باشیم.

آذری جهرمی تاکید کرد: طرح اینگونه مسائل تاثیری بر تلاش ما برای اجرای قانون که کمک به پیام رسان‌های داخلی است نخواهد گذاشت اما اعلام می‌کنم که در این خصوص مسائل دیگری مطرح است.

وی در خصوص بحث انسداد فیلترشکن ها، گفت: اقدام جدیدی برای مسدود کردن فیلترشکن ها انجام نشده است بلکه همان روند قبلی که در دی ماه آغاز شده بود، ادامه دارد. متاسفانه کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال مقاومت در برابر دستور قضایی هستند و این موضوع باعث ترویج بسیاری از فیلترشکن‌ها شده است.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: به دلیل استفاده از مکانیسم ها و روش های مختلف، مقابله با فیلترشکن ها، کاری سخت و زمان‌بر است. با این وجود ما چالش‌های ایجاد شده در زمینه امنیت فضای مجازی را حدود یک ماه پیش به صورت مکتوب به مسئولان مربوطه از جمله قوه قضاییه ارائه کردیم و به طور منظم گزارش وضعیت و شرایط چالش‌های امنیتی به مرکز ملی فضای مجازی ارائه می‌شود.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره اینترنت اشیاء با بیان اینکه یکی از ابزارها و تکنولوژی‌های جدی در توسعه اقتصاد دیجیتال، موضوع اینترنت اشیاء است، خاطرنشان کرد: این ضرورت احساس می‌شود که برای شتاب‌دهی در استفاده از این تکنولوژی و همچنین حاکم شدن راهکارهای اصولی استفاده از آنها به یک سند بالادستی نیاز داشته باشد و در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی پیش‌نویس مرکز ملی فضای مجازی در این خصوص مطرح شد و کلیات آن مورد توافق قرار گرفت اما در مورد جزئیات قرار شد که این مرکز پس از بازنگری مجددا آن را به شورای عالی فضای مجازی ارائه دهد.

آذری جهرمی همچنین در پایان گفت: دیروز صحبتی از قول معاون من در خصوص الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از موتور جستجوی بومی منتشر شد که انعکاس صحیحی نداشت. موضوعی که در این زمینه مطرح است این است که ما توصیه کردیم در زیست بوم کودکان به دلیل کمتر بودن آفت‌های موتورهای جستجوی داخلی از این موتورهای جستجو استفاده شود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد