۱۴.۴ میلیون تلویزیون هوشمند خانگی از شما جاسوسی می‌کنند

به گزارش فناوری فرهنگی، تلویزیون‌های هوشمند این روزها منبع جاسوسی از زندگی خصوصی شما توسط تبلیغات‌چی‌های آنلاین شده‌اند.{لینک}

میلیون‌ها تلویزیون متصل به اینترنت می‌توانند گرایش‌ها و سلایق بینندگان را فهمیده و سپس پیشنهادات خاص خود شامل پیشنهادات تبلیغاتی را روی صفحه اسکرین شما نمایش دهند.

از سوی دیگر تبلیغات‌چی‌های آنلاین می‌توانند با حدس زدن سلیقه شما، تبلیغات خود را برای سایر ابزارهای خانگی متصل به اینترنت نیز بفرستند.

کمپانی موسوم به Samba TV یکی از شرکت‌هایی است که تائید کرده بیش از 14.4 میلیون تلویزیون متصل به اینترنت را در جهان پشتیبانی فنی می‌کند.

پلتفرم نرم‌افزاری سامبا قادر به اتصال به سایر ابزار خانگی متصل به وای فای بوده و بر اساس آمار بیش از 72 میلیون ابزار اینترنتی و هوشمند به سامبا وصل هستند.

به گفته منتقدین سامبا می‌تواند حتی زمانی که در خانه نیستید، به ابزار اینترنت دار شما وصل شده و ضمن جاسوسی، حریم خصوصی‌تان را نقض کند.

نیویورک‌تایمز در گزارشی به قلم «ساپنا ماهشواری» پرده از این داستان برداشته است. {لینک}

به نوشته وی سامبا یک کمپانی مستقر در سان‌فرانسیسکو است که اخیراً 40 میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب کرده و با 12 سازنده تلویزیون ازجمله سونی، شارپ و فیلیپس همکاری تنگاتنگی دارد.

خریداران تلویزیون در اولین نصب، تشویق به اجرای پلتفرم سامبا برای دریافت بهترین پیشنهادات ممکن می‌شوند. جالب اینجاست که بیش از 90 درصد از مردم دست به نصب سامبا زده و ابزار خانگی متصل به اینترنت خود را در معرض جاسوسی قرار داده‌اند.

در بحث نقض حریم خصوصی سامبا تنها نیست. در سال 2017 از برند ویزیو/ Visio به اتهام جاسوسی از کاربران شکایت شد و درنهایت با پرداخت 1.5 میلیون دلار به‌علاوه 700 هزار دلار به ایالت نیوجرسی قائله ختم شد.

در جدیدترین گزارش نهاد «کانسیومر ریپورت» نام 5 سازنده (ویزیو، تی سی ال، سونی، ال‌جی و سامسونگ) به چشم می‌خورد که استانداردها را رعایت کرده‌اند.

منبع: خبرآنلاین

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد