آخرین وضعیت تولید کیت تشخیص کرونا توسط دانش بنیان‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر مصطفی قانعی  اظهار کرد: بعد از فراخوانی که با همکاری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو اعلام کردیم ۵۰ شرکت دانش بنیان برای تولید کیت‌های تشخیص کرونا اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه بعد از بررسی‌ها، ۵  شرکت دانش بنیان نشان دادند که می‌توانند روی تولید کیت‌های تشخیص کرونا کار کنند، گفت: این هفته مشخص می‌شود که یک الی دو تا از این شرکت‌ها که خودشان را معرفی کرده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند تولیدات خود را به انستیتو پاستور ایران برای تست و اخذ تاییدیه ارائه می‌کنند.

عضو کمیته علمی کرونا در استان تهران خاطر نشان کرد: در صورت تأیید انستیتو پاستور ایران این کیت‌ها به تولید رسیده و وارد بازار خواهند شد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه تقریباً یک روز نتیجه تحقیقات انستیتو پاستور مشخص می‌شود، تاکید کرد: بخشی از مواد اولیه تولید این کیت‌های تشخیص سریع کرونا، وارداتی و بخشی داخلی هستند؛ با این سرعتی که نیاز به تولید کیت داریم نمی‌توان تولیدات را از پایه شروع کرد.

به گفته قانعی، البته که همه تولید کنندگان بخشی را وارد و بخشی را در کشور به تولید می‌رسانند.

وی با بیان اینکه هر یک از این شرکت‌ها می‌توانند روزانه از هزار تا ۲ هزار کیت تولید کنند عنوان کرد: در صورت تأیید انستیتو پاستور ایران احتمالاً این شرکت‌ها بتوانند تا دو هفته آینده تولید خود را تکمیل کنند.

به گفته وی، همه کیت‌های تولیدی این شرکت‌ها تست می‌شوند و سپس توزیع خواهند شد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد