آشفته بازار جذب مشتری در تاکسی‌های اینترنتی

به گزارش فناوری فرهنگی، پیشرفت و گسترش اینترنت موجب شده تا بیشتر خدمات مورد تقاضای مردم در بستر این شبکه جهانی انجام شود، از سرویس رستوران‌ها گرفته تا کارواش و درخواست تاکسی‌های اینترنتی!

یکی از مشکلاتی که در سرویس دهی تاکسی‌های اینترنتی وجود دارد پشتیبانی تلفنی این اپلیکیشن‌ها را شامل می شود، صف‌های طولانی برای پاسخ دهی اپراتورها موجب می شود، عده‌ای، عطای پیگیری شکایات خود را به لقایش ببخشند و بی خیال اعلام مشکلات تاکسی‌های اینترنتی شوند.

سارا قدوسی یکی از مشترکان تاکسی اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: تاکنون مشکلات مختلفی را با این اپلیکیشن های موبایلی داشتم اما آخرین مورد آنقدر برایم آزار دهنده بود که برای پیگیری آن نزدیک یک ساعت پشت خط تلفن منتظر ماندم تا اپراتور پاسخ دهد.

وی درباره مشکلاتش با تاکسی اینترنتی گفت: مطابق معمول هر هفته از محل کارم و با تلفن همراه برای پدرم که در منزل بود، از یکی از اپلیکیشن‌های موبایلی درخواست خودرو کردم و پس از قبول راننده، تمامی هزینه سفر را به صورت اینترنتی پرداخت کردم تا پدرم مشکلی برای پرداخت نقدی پول نداشته باشد.

قدوسی تصریح کرد: متأسفانه راننده تاکسی اینترنتی از عدم آگاهی پدرم سوء استفاده کرده و دوباره مبلغ و هزینه سفر را از وی به صورت نقدی دریافت می کند و حتی به پدرم برچسب نادانی می زند که پدرجان تو از سیستم این اپلیکیشن ها اطلاع نداری! جالب اینجاست که اگر یک هفته، پس از این موضوع، پدرم به طور اتفاقی آن را مطرح نمی کرد، من متوجه این کلاه برداری نمی شدم.

وی تأکید کرد: من برای پیگیری این موضوع با پشتیبانی تماس گرفتم و بیش از یک ساعت و نیم گوشی تلفن همراه در دستم بود تا توهینی که به پدرم شد را جوابگو باشند اما در انتها یک عذرخواهی کردند و گفتند که موضوع را پیگیری می کنند و اطلاع می دهند.

راننده تاکسی اینترنتی  از عدم آگاهی پدرم سوء استفاده کرده و دوباره مبلغ و هزینه سفر را از وی به صورت نقدی دریافت می کند و حتی به پدرم برچسب نادانی می زند که پدرجان تو از سیستم این اپلیکیشن ها اطلاع نداری! جالب اینجاست که اگر یک هفته، پس از این موضوع، پدرم به طور اتفاقی آن را مطرح نمی کرد، من متوجه این کلاه برداری نمی شدم.

قدوسی گفت: فکر کنم ،من همچنان بعد از گذشت یک ماه باید منتظر تماس پشتیبانی تاکسی اینترنتی باشم چون تاکنون از آنها خبری نشده است. به نظر می رسد این نوع از پشتیبانی و انتظار یک ساعته به این دلیل است که مردم از فکر شکایت بیرون بیایند و اینگونه موضوعات  را دنبال نکنند.

من هم تجربه انتظار طولانی برای پاسخ پشتیبانی را دارم!

در ادامه بررسی این ماجرا با رضا الفت‌نسب گفت‌وگو کردیم؛ عضو هیأت مدیره و سخنگوی  اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مؤسس و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره عدم پشتیبانی مناسب برخی از اپلیکیشن‌های سرویس حمل و نقل توضیح داد: مسلماً باید پشتیبانی این سرویس‌ها تقویت شود، حتی خود من هم با موردی روبه‌رو شدم که برای دقایق زیادی پشت خط ماندم تا بتوانم با اپراتور مشکلات سفرم را در میان بگذارم.

وی افزود: بهترین راه این است که این شرکت‌ها با درآمدی که کسب می‌کنند پشتیبانی خود را افزایش دهند و اتحادیه نیز آمادگی دارد که برای ارتقای سیستم پشتیبانی این شرکت‌ها به آنها کمک کند.

مردم با اتحادیه کسب وکارهای اینترنتی تماس بگیرند

الفت‌نسب درباره تخلف برخی از راننده‌های تاکسی‌های اینترنتی گفت: هر شرکتی برای استخدام راننده حداقل از 12 نهاد مختلف سوابق راننده را استعلام می‌کند و پس از گذراندن پروسه‌های گزینش، به فرد این اجازه داده می‌شود تا بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: البته این امکان نیز وجود دارد که راننده با وجود این میزان سختگیری، باز هم تخلف کند. مردم و مخاطبان این سرویس‌ها می‌توانند در صورت داشتن شکایت، با پشتیبانی اپلیکیشن‌ها تماس بگیرند و اگر از آنها پاسخ دریافت نکردند، این موضوع را با ما در میان بگذارند تا در اتحادیه کسب و کارهای مجازی این موضوع پیگیری شود، اما با این حال باید این موضوع را درنظر بگیریم که 2 میلیون سفر در روز امکان بروز مشکلات را بیشتر می‌کند.

هر شرکتی برای استخدام راننده حداقل از 12 نهاد مختلف سوابق راننده را استعلام می‌کند و پس از گذراندن پروسه‌های گزینش، به فرد این اجازه داده می‌شود تا بتواند فعالیت خود را آغاز کند. البته این امکان نیز وجود دارد که راننده با وجود این میزان سختگیری، باز هم تخلف کند.

همچنین در تماس با مرکز پشتیبانی اپلیکیشن های موبایلی فعال در حوزه حمل و نقل، علاوه بر انتظار طولانی برای برقراری ارتباط با اپراتور، متوجه شدیم که برخی از این اپراتورها تمایلی به صحبت درباره انتظار بیش از حد برای ارتباط ندارند.

مردم شکایات‌شان را در اپلیکیشن ثبت کنند

حسینی یکی از اپراتورهای تاکسی‌های اینترنتی  در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: یکی از خدماتی که اپلیکیشن‌ها برای مشترکان در نظر گرفته‌اند، اعلام شکایات به صورت ثبت شده در اپلیکیشن است تا به محض دریافت آنها مورد بررسی قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: متاسفانه اکثر تماس گیرندگان با وجود آنکه می توانند مشکلات خود را در اپلیکیشن ثبت کنند، دوست دارند با تماس تلفنی آن را پیگیری کنند. همین امر باعث می شود، حجم تماس ها به پشتیبانی زیاد شود و ما نتوانیم به سرعت پاسخگوی مشکلات مردم باشیم.

این اپراتور اپلیکیشن حمل و نقل ادامه داد: با وجود تمام سختی هایی که در کار ما وجود دارد و با انواع برخورد ها مواجه می شویم، اما بازهم سعی می کنیم تا کوچکترین بی احترامی به تماس گیرندگان نشود.

با وجود اظهارات این اپراتور و رضا الفت نسب، عضو هیأت مدیره و سخنگوی  اتحادیه کسب و کارهای مجازی اما همچنان این موضوع با قوت مطرح می شود که اگر کیفیت بررسی شکایات مشترکان از طریق ثبت در اپلیکیشن، مطلوب بود آیا بازهم مردم برای پیگیری شکایتشان در صف های طولانی انتظار، منتظر می ماندند؟

بازخورد شکایت مردمی و پیگیری آن و اعلام آن به شاکی، موجب می شود تا فرد این احساس را داشته باشد که به شکایتش توجه شده و اپلیکیشن موبایلی برای نظر مشترک احترام و اهمیت قائل است.گویا در آشفته بازار رقابت تنگاتنگ بین جذب کاربر، موضوع به این مهمی فراموش شده که تکریم، خود عاملی برای جذب مشتری است.

منبع:فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد