آشنایی با جاذبه‌های گردشگری باکو و هند

به گزارش فناوری فرهنگی،  در ادامه می‌توانید برخی از جاذبه‌های هند و باکو  را بخوانید.

قصر شیروان شاه

قصر شیروان شاه از جمله دیدنی‌های باکو در تور باکو لحظه آخری هست این قصر با داشتن قدمت طولانی نیز از زیباترین و دیدنی‌ترین بناهای شهر باکو بوده و به قرن ۱۵ تعلق دارد. قصر شیروان شاه در شهر قدیم واقع‌ شده است و می‌توان گفت یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری باکو هست که در لیست میراث جهانی یونسکو نام خود را به ثبت رسانده است. قصر شیروان شاه مجموعه‌ای قصر اصلی، حمام‌های قدیمی، سردابه دفن مردگان و یک آرامگاه هست که شما با حضور در این مکان فرصت بازدید از تمامی این آثار تاریخی و قدیمی را خواهید داشت. گردشگران می‌توانند با ثبت‌نام در تورهای مسافرتی باکو از این آثار زیبای برجا مانده در شهر قدیمی دیدن کنند ساعات بازدید از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر هست شهر زیبای باکو با داشتن قدمتی دیرین یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی در جهان هست که تنها با قدم زدن در خیابان‌های این شهر می‌توانید حال و هوای تمدن و تاریخ را در آن احساس کنید. با توجه به زیبایی‌های نهفته در دل این شهر هرساله گردشگران و توریست‌های بی‌شماری از سراسر جهان به این منطقه سفر می‌کنند.

برج‌های شعله

به گزارش سفر باتو، از جمله جاذبه‌های باکو می‌توان به برج‌های شعله باکو اشاره کرد که در بین تمامی جاهای دیدنی شهر باکو از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هست. برج‌های شعله که سه برج آسمان‌خراش باکو نوعی سمبل و نماد این شهر شناخته می‌شوند و بسیاری از توریست‌های خارجی باکو را با برج‌های شعله می‌شناسند. طراحی و معماری این برج‌ها به‌گونه‌ای هست که نشانگر شعله‌های آتش بوده و نظر و توجه هر بیننده و رهگذری را به‌سوی خود جذب می‌کند. علاقه‌مندان باید بدانند که تاریخ و فرهنگ کشور آذربایجان با آتش گره‌ خورده است ازاین‌رو برج‌های شعله به‌عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ این کشور بنا و معماری شده است. در شب‌هنگام با نورپردازی‌های بسیار زیبا این سه برج در آسمان شهر باکو خودنمایی می‌کنند گردشگران و مسافرانی که به‌قصد تفریح و بازدید از جاذبه‌های گردشگری باکو به این منطقه سفرکرده‌اند می‌توانند از بلوار باکو به تماشای برج‌های شعله بپردازند.

جایسالمر

جایسالمر یکی از جاذبه‌های طبیعی هند در نزدیکی مرز پاکستان و در غربی‌ترین نقطه راجاستان در ارزانترین تور هند قرارگرفته است. این مکان به شهر صحرایی شناخته می‌شود که دیوارهای شهر به‌صورت طلایی‌رنگ بوده و از نکات جالب و جذابیت این شهر هست کاخ جایسالمر مانند تاجی بر شهر از قدیمی‌ترین جاذبه‌های گردشگری و شناخته‌شده در هندوستان است. شما می‌توانید در بازدید از جاذبه‌های هند این مکان را به‌عنوان مشهورترین دیدنی‌های هند انتخاب کنید و با سرزمینی متفاوت‌تر و آب‌وهوای خاص و منحصربه‌فرد روبه‌رو شوید. این شهر در صحرای تمار واقع‌ شده است و یکی از دیدنی‌ترین جاها در کشور هند بوده و با توجه به زیبایی خاصی که دارد ترسناک نیز هست به‌خصوص در زمان شب‌هنگام گشت‌وگذار در این شهر برای گردشگران و توریست‌ها خوفناک هست. زیبایی بناهای این شهر در وهله اول ‌نظر و توجه هر فردی را به خود جذب می‌کند و دلیل نام‌گذاری این شهر به جایسالمر، ساخت بسیاری از خانه‌ها و عمارت‌های آن از سنگ‌های زرد ماسه هست.

غارهای آژانتا

در معرفی جاذبه‌های گردشگری هند که برای بسیاری از گردشگران و توریست‌ها از جذابیت بسیار زیادی برخوردار هست به غارهای آژانتا واقع در هندوستان اشاره‌کنیم این غارها با داشتن قدمت تاریخی و قدیمی از باشکوه‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های هند به شمار می‌آید. غارهای آژانتا آثاری حجاری شده مربوط به قرن پیش از میلاد بوده و تا سال ۱۸۱۹ به‌طورکلی از یاد رفته بودند تا اینکه شکارچیان انگلیسی با این آثار شگفت‌انگیز مواجه شدند. درون این غارها نقاشی‌های بسیاری که نشان از دوران جنگ هست بر روی دیوارهای غارها حکاکی شده‌اند. گردشگران و مسافرانی که قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری باکو و هند در یک سفر ترکیبی دارند می‌توانند غارهای آژانتا را در اولویت انتخاب‌های خود قرار داده و از این آثار شگفت‌انگیز برجای‌مانده دیدن کنند. شهر آئورانگ دروازه‌ی این آثار و غارهای الورا هست که گردشگران در کنار بازدید از غارهای آژانتا فرصت بازدید از دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر را خواهند داشت.

منبع:ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد