آغاز تولید مستند انیمیشن «من ایرانی‌ام»

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند انیمیشن «من ایرانی‌ام» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد وارد مرحله تولید و فیلمبرداری شد.

علیرضا کاویان‌راد درباره‌ موضوع این فیلم که با تکنیک دیجیتال پینتینگ ساخته می‌شود، گفت: من به عنوان یک ایرانی ممکن است در هر جایی زندگی کنم و هر زبان و فرهنگی داشته باشم اما در نهایت یک ایرانی هستم. در مستند انیمیشن «من ایرانی‌ام» به این موضوع می‌پردازیم که ما متشکل از فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و جغرافیاهای مختلف اما زیر یک پرچم هستیم.

وی با بیان این که استوری‌بُرد این فیلم آماده شده است، اظهار کرد: در این پروژه موسیقی جلوتر از تصویر حرکت می‌کند، به همین دلیل ساخت آن زودتر آغاز شد با این توضیح که بخش‌هایی از قطعات استادان موسیقی نواحی سراسر ایران، موسیقی این فیلم را تشکیل می‌دهد.

این انیماتور در ادامه با اشاره به سابقه کاری خود عنوان کرد: بیش از ۲ هزار دقیقه انیمیشن برای تلویزیون تولید کرده‌ام اما این آثار نسبت به «من ایرانی‌ام» داستان‌های متفاوتی داشته‌اند. سرعت و جدول تولیدشان هم بسیار متفاوت بوده است.

وی افزود: من همواره در ساخت آثار کوتاه، تجربه‌گرا هستم و هیچ‌کدام از آثار کوتاه من شبیه دیگری نیستند. «من ایرانی‌ام» اثری به شدت تجربی است و همین تجربه کردن برای من جذابیت بسیاری دارد.

کاویان‌راد درباره‌ عوامل تولید «من ایرانی‌ام» که قرار است تا پایان سال آماده نمایش شود نیز گفت: کارگردان و تهیه‌کننده اثر خودم هستم. حانیه اردستانی، شهره حاجی‌پور و فاطمه عباسی کاراکترها را طراحی کرده‌اند و بهروز شهامت امور مربوط به موسیقی و صدا را انجام می‌دهد.

منبع: مهر

 

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد