آغاز فعالیت رسمی صندوق نوید برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، حجت‌الله عبدالملکی با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان و مشاغل مرتبط با آن در دستور کار اصلی حوزه اشتغال کمیته امداد قرار دارد، افزود: بخش زیادی از مددجویان کمیته امداد، افراد نخبه‌ای هستند که استعداد فعالیت در حوزه‌های دانش‌بنیان را دارند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از فرزندان خانواده‌های تحت حمایت امداد، عضو بنیاد ملی نخبگان هستند و اختراعات زیادی از سوی آنان ثبت شده است، ادامه داد: بخش قابل توجهی از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد، دارای رتبه‌های خیلی خوب کنکور هستند و در دانشگاه‌های مطرح تحصیل می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی مدیریت توسعه مشاغل نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان در معاونت اشتغال کمیته امداد، گفت: در این بخش کارهای مختلفی برای پشتیبانی طرح‌های دانش‌بنیان و ایده‌های خلاق انجام می‌شود که یکی از مهم‌ترین اقدامات در این راستا، راه‌اندازی صندوق «حمایت از طرح‌های نوین و دانش بنیان» تحت عنوان «صندوق نوید» است.

وی خاطرنشان کرد: صندوق نوید کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده است و افرادی که ایده‌های نوآورانه دارند، می‌توانند ایده‌های خود را ثبت و از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

عبدالملکی گفت: صندوق نوید با هدف حمایت از ایده‌های متخصصان، کارآفرینان و نخبگان، با تأکید بر مددجویان مورد حمایت کمیته امداد به صورت مشترک با مؤسسه دانش‌بنیان برکت ایجاد شده و پس از بررسی و هدایت طرح‌ها، قرارداد سرمایه‌گذاری بر روی طرح را منعقد می‌کند.

وی افزود: به عنوان یکی از نخستین طرح‌های حمایت شده توسط این صندوق، قرارداد راهبری و شتاب‌دهی طرح کسب و کار یکی از بانوان خلاق تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان با عنوان «طراحی و تولید اسباب‌بازی‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان» در صندوق خطرپذیر کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان (صندوق نوید) منعقد و اجرایی شد.

وی با اشاره به نیاز بازار و پژوهش انجام شده توسط این بانوی خلاق و اقدامات اولیه که در زمینه طراحی اسباب‌بازی‌های آموزشی صورت گرفته است، ادامه داد: مراکز آموزشی، مهد کودک‌ها و خانواده‌ها به منظور آموزش‌های نوین، پرورش و افزایش اعتماد به نفس، پرورش عزت نفس، هوش هیجانی، هوش ریاضی منطقی و هوش اقتصادی و همچنین افزایش مسئولیت‌پذیری و قانون‌مندی کودکان نیازمند ابزارها و اسباب‌بازی‌های هدفمند هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای و شتابدهی با استفاده از ظرفیت زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور نیز برای موفقیت هر چه بیشتر این طرح «طراحی و تولید اسباب‌بازی‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان» برنامه‌ریزی شده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد