آمار سفر ایرانی‌ها و خارجی‌ها در ۶ ماه اول امسال

به گزارش فناوری فرهنگی، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ با اعلام این آمار به ایسنا، گفت: شمار گردشگران خارجی که در شش ماه نخست امسال به ایران سفر کرده‌اند به مرز پنج میلیون نفر رسیده است. در همین مدت، نزدیک به چهار میلیون و ۲۶۰ هزار نفر از ایران به خارج از کشور سفر کرده‌اند.

به گفته او، در شش‌ماه نخست امسال چهار میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۴۴ نفر به خارج از کشور سفر داشته‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۵.۹۵ درصد رشد داشته است. در شش‌ماه نخست سال گذشته سه میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۲ نفر سفر خارجی داشتند.

سفرهای خارجی در سه سال گذشته با افزایش عوارض خروج از کشور، نوسانات ارزهای خارجی و افزایش نرخ بلیت هواپیما، روند نزولی را در پیش گرفته بود که آمارهای مربوط به شش‌ماه نخست سال ۹۸، تغییرات و روند صعودی را در نمودار سفرهای خارجی ایرانی‌ها نشان می‌دهد.

آمار سفرهای خروجی

شش ماه اول سال ۱۳۹۷ شش ماه اول سال ۱۳۹۸ درصد تغییرات
۳,۶۷۳,۰۹۲ ۴,۲۵۸,۹۴۴ ۱۵.۹۵

معاون گردشگری همچنین درباره سفر گردشگران خارجی به ایران در شش‌ماه نخست امسال به ایسنا گفت: چهار میلیون و ۹۹۸ هزار و ۲۱۵ نفر در این مدت به ایران سفر کرده‌اند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته ۲۶.۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. شش‌ماه نخست سال ۱۳۹۷، سه میلیون و ۹۵۶ هزار و ۷۱ نفر به ایران سفر کرده بودند.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد کشورهای همسایه ایران همچنان پیشتاز در سفر به ایران هستند. همچنان که در یک سال گذشته گزارش‌های آماری نشان می‌دهد: عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان در صدر کشورهایی بوده‌اند که بیشترین مسافر و گردشگر را در ایران داشته‌اند.

آمار سفر گردشگران خارجی به ایران

شش ماه اول سال ۱۳۹۷ شش ماه اول سال ۱۳۹۸ درصد تغییرات
۳,۹۵۶,۰۷۱ ۴,۹۹۸,۲۱۵ ۲۶.۳۴

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد