آموزش مدیران تاسیسات گردشگری الزامی شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، زاهد شفیعی توضیح داد: دوره «مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری» با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص برای مدیریت انواع مختلف تاسیسات گردشگری و به عنوان یکی از شرایط لازم برای دریافت کارت مدیریت، بر اساس دستورالعمل اجرایی صدور و تمدید کارت مدیران تاسیسات گردشگری، طراحی شده است.

وی با بیان این‌که مخاطبان این دوره، متقاضیان دریافت کارت مدیریت برای انواع تاسیسات گردشگری و علاقه‌مندان به آشنایی با این حوزه هستند، افزود: از این پس گذراندن دوره مورد نظر برای متقاضیان حضور در دوره‌های مدیریت تخصصی تاسیسات گردشگری الزامی است.

شفیعی اظهار کرد: مجری دوره آموزشی کوتاه‌مدت «مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری»، موسسات آموزشی گردشگری هستند که مجوز برگزاری این دوره را از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و مطالعات گردشگری در تشریح جزییات دوره مذکور، گفت: مجموع مدت دوره آموزشی کوتاه‌مدت «مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری»، ۱۸۴ ساعت شامل ۱۲۸ ساعت آموزش نظری و ۵۶ ساعت آموزش عملی است.

وی افزود: ضروری است دست‌کم ۳۰ ساعت از آموزش‌های عملی دوره، با همکاری تشکل‌های حرفه‌ای مربوطه در محل تأسیسات گردشگری در حال بهره‌برداری برگزار شود، به گونه‌ای که از ۳۰ ساعت آموزش عملی، برگزاری حداقل یک جلسه در مراکز سرگرمی تفریحی، یک جلسه در واحدهای اقامتی و یک جلسه در واحدهای پذیرایی الزامی است.

شفیعی اعتبار گواهینامه این دوره را از تاریخ صدور به مدت ۵ سال اعلام کرد و تاکید کرد: ضروری است فراگیران پس از اتمام این مدت، در دوره بازآموزی مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری شرکت کنند.

برخی از دروس دوره آموزشی کوتاه‌مدت «مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری»، عبارتند از «آشنایی با انواع تأسیسات گردشگری»، «شناخت صنعت گردشگری»، «مدیریت و سرپرستی در تأسیسات گردشگری»، «آشنایی با اصول و ابزارهای بازاریابی و تبلیغات»، «آشنایی مقدماتی با زبان انگلیسی در گردشگری»، «ایمنی، بهداشت و پیشگیری از حوادث»، «مهارت‌های فردی و ارتباطی»، «قوانین، مقررات و ضوابط تأسیسات گردشگری»، «آشنایی با طراحی داخلی و تجهیزات تأسیسات گردشگری»، «مدیریت کیفیت و رضایت مشتریان»، «گردشگری پایدار و توجهات زیست محیطی» و نیز «آشنایی با مفاهیم کسب و کارهای مکمل در تأسیسات گردشگری».

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد