آینده‌ی اینترنت از آن محتوای ویدئویی است

  به گزارش فنافر، در آمارهای شرکت مخابراتی اریکسون که با عنوان” Ericsson’s Media Vision 2020 and the Game Changers“ منتشر شده است؛ از طرفی از افزایش دستگاههای متصل به اینترنت که توانایی پخش محتواهای ویدئویی دارند، خبر می‌دهد و از طرف دیگر به افزایش ترافیک داده موبایل پرداخته است.

هنس وستبرگ (Hans Vestberg) مدیرعامل شرکت مخابراتی اریکسون طی سخنرانی خود در مراسم اختتامیه «کنگره جهانی تلفن‌همراه» گفت: «در سال 2016 حجم بارگذاری اطلاعات در گوشی‌های هوشمند از رایانه‌های شخصی پیشی می‌گیرد».

اینترنت 3

جدیدترین گزارش راهبردی شرکت اریکسون با عنوان «چشم‌انداز رسانه در 2020» بیان میکند که استفاده از کلیپ‌های ویدئویی در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها با سرعت بسیاری در حال افزایش است و ظرف پنج سال آینده، به اوج خود خواهد رسید. آمار و ارقام‌ نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۵۰ میلیارد دستگاه متصل به اینترنت وجود خواهد داشت (اینترنت اشیا) و ۱۵ میلیارد از کل این میزان را دستگاه‌های تلفن‌همراه و تبلت‌ها تشکیل می‌دهند که کاربرانشان را قادر می‌سازند تا به صورت آنلاین به فیلم‌ها و کلیپ‌های ویدئویی دسترسی داشته باشند.

همچنین تا پایان این دهه استفاده کاربران از فیلم‌ها و کلیپ‌های ویدئویی به اندازه‌ای می‌رسد که میزان ترافیک داده در سراسر جهان ۱۰ برابر افزایش یابد و تقریباً نیمی از داده‌ها در قالب ویدئو به کاربران ارائه می‌شود که در نتیجه این امر، ترافیک داده‌های ویدئویی نیز ۱۳ برابر رشد خواهد داشت.ویدئو

روندهای موجود نشان می‌دهند که دستگاه‌های قابل اتصال به اینترنت از جمله تلفنهای همراه و تبلت‌ها، عمدتاً از سوی کاربران به عنوان دستگاه‌هایی برای استفاده از داده‌های تصویری و ویدئویی قلمداد می‌شوند. افزایش چشم‌گیر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها با توجه به کاهش هزینه‌های پهنای باند به کاربران امکان استفاده‌ی هر چه بیشتر از ویدئو را عطا می‌کند. نمودار زیر روند کاهش هزینه جهانی پهن باند را نمایش می دهد:

نمودار1

علاوه بر تماشای ویدئوهای آفلاین، خدمات پخش آنلاین ویدئو نیز در برخی بازارها دچار رشد فزاینده‌ای شده است. کاربران از انواع دستگاه‌ها برای استفاده از خدماتی مانند Netflix، HBO و Vimeo استفاده می‌کنند. تکامل سیستم‌های ویدئو کنفرانس هم که همگام با استفاده از دستگاههای موبایل به جای دستگاههای ثابت روی خواهد داد،‌ ترافیک داده ویدئویی را بر روی شبکه های موبایل به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد