آیت الله جوادی آملی: هدف غرب از دست یابی به تکنولوژی سلطه طلبی است

به گزارش فناوری فرهنگی، آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید گفت: هدف غرب از دست یابی به علم و تکنولوژی تنها برای سلطه طلبی بوده و دلیل این مطب کشتن 70 میلیون انسان است که در دو جنگ جهانی اتفاق افتاد و این حرکت های آنها چیز تازه ای نیست.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی روز یکشنبه در دیدار ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه فضایی که مجازی نامیده می شود، حقیقتا یک فضای حقیقی است و ما هرگز از آن به عنوان مجازی یاد نکردیم، اظهار داشت: در هر جا که امکان اندیشه و نقل فکر است آن مکان حقیقی است.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که غربی ها بیشترین استفاده را از این فضا برده اند تصریح کرد: غربی ها اگر چه از ما در این عرصه پیشی گرفته اند؛ ولی جای نگرانی نیست، زیرا ما هم می توانیم با بهره گیری از علوم حقیقی این جایگاه را آن خود کنیم.
وی گفت: غربی ها آمدند علوم مختلف را از مسلمان گرفتند و گرنه آنها چیزی از خود نداشتند و یک جانی بیش نبودند و تنها به کشتن و غارت فکر می کردند.
این مرجع تقلید ادامه داد: اسلام و علم حقیقی چیزی است که مسلمانان دارند؛ ولی غربی ها ندارند، ولی ما دراین عرصه نتوانستیم درست استفاده کنیم. اگر بتوانیم حقایق عالم خلقت و جهان هستی را درست و کامل به مردم برسانیم قطعا مردم حرف حقیقت را خواهند پذیرفت.
وی خاطرنشان کرد: در جهان اسلام دانشمندان بزرگی وجود داشتند و دارند که با علم خود مردم را سیراب کرده اند، ولی غربیها هیچی ندارند. بنابراین اگر بتوانیم در این فضای حقیقی گام صحیح برداریم و به شناسایی زبان مشترک بپردازیم و استخراج کنیم قطعا جای نگرانی نخواهد بود.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه ما با کدام علوم انسانی می خواهیم فضای حقیقی را دریابیم، اظهار داشت: مسیر، مسیر طولانی است و نیازمند به برنامه ریز دقیق تر و الگو سازی مناسب است. اگر نتوانیم الگوی درست به جامعه نشان دهیم مسلما گرفتار آسیب های جدی خواهیم شد.
این مرجع تقلید با بیان این که کار مسوولان، شناختن زبان مشترک و شناساندن امور حقیقی به جای بدل است، ابراز داشت: فطرت همه انسانها پاک، آفریده شده و ما هم مردمان متدین و خوبی داریم؛ مهم این است که بتوانیم با تولید علم حقیقی مناسب؛ مردم را از سرگردانی بیرون بیاوریم تا از این طریق درون آنها هم شکوفا شود.
وی با اشاره به اینکه کار دشمن تخریب فضای حقیقی و ترویج فکر و اندیشه بدلی به جای اصل است، اضافه کرد: اگر کار خود را در شناسایی فضای حقیقی درست انجام دهیم نه تنها جای نگرانی نخواهد بود، بلکه مردم با داشتن فطرت پاک به سمت چیزهای بدلی نخواهند رفت.
آیت الله جوادی آملی گفت: دلیل اینکه سازمان ملل موفق نیست بخاطر این است که نتوانسته با زبان مشترک با مردم صحبت کند؛ بنابراین ما می توانیم از غربی ها بهتر باشیم و آن زمانی میسر است که بتوانیم در معرفی خوبی ها و الگوی مناسب درست عمل کنیم.
وی افزود: دین بهترین الگو ها را درخود دارد و ما مهربان تر از اسلام و دین به بشر چیزی نداریم، ولی باید یکی باشد موازین دینی را درست و حقیقی معرفی کند.
وی گفت: مسلمانان که علم حقیقی را در اختیار دارند نباید نگران باشند، ولی باید نگرانی ما از بیان درست آن باشد.
وی با بیان این که غرب باید نگران باشد که کالای بدلی درست می کند و در اختیار مردم قرار می دهد اظهار داشت: کار بیگانه بدل سازی به جای اصل است، اول منکر مذهب می شوند بعد در مقابل اسلام حقیقی مدعیان دروغین درست می کنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور امروز با سفر به شهر مقدس قم با حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی نیز دیدار و گفت و گو کرد.

منبع: ایرنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد