آیفون اطلاعات حساس کاربران را به نفع فیس بوک سرقت می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، بررسی ها نشان داده که یازده برنامه حفظ سلامت، تندرستی و تناسب اندام که برخی از آنها جزء برنامه های محبوب کاربران آیفون بوده اند اطلاعاتی مانند، وزن، میزان مصرف الکل، چرخه قاعدگی، ضربان قلب، فشار خون و حتی عادات جنسی کاربران را در اختیار فیس بوک قرار می داده اند.

نکته جالب اینکه علیرغم افشای این موضوع تعدادی از این برنامه ها کماکان به ارسال مخفیانه داده های خصوصی کاربران برای فیس بوک ادامه می دهند. البته برخی از آنها هم این کار را متوقف کرده اند.

مقامات نیویورک در نامه خود برای زاکربرگ خواستار دریافت اطلاعات توسعه دهندگان این برنامه ها، و فهرست ساکنان نیویورک که داده های خصوصیشان به علت استفاده از برنامه های مذکور سرقت شده، گردیده اند. انتظار می رود عوامل این تخلف به پرداخت جریمه های سنگین مالی متهم شوند.

فیس بوک موظف است این اطلاعات را تا 15 مارس اعلام کند و تحقیقات از فیس بوک در این زمینه باز هم ادامه می یابد. فیس بوک می گوید در این زمینه با ماموران مربوطه همکاری خواهد کرد. اسامی این برنامه ها که گاهی میلیون ها بار بارگذاری شده اند، عبارت است از: Flo Period & Ovulation Tracker، ، Weight Loss Fitness by Verv، BetterMe: Weight Loss Workouts، ، Lose It!، GetFit: Home Fitness & Workout، Instant Heart Rate: HR Monitor، BetterMen: Fitness Trainer، Realtor.com Real Estate Search، Trulia Real Estate: Find Homes، Breethe: Sleep & Meditation و Glucose Buddy.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد