آینده بازی های دیجیتالی در دست تلفن های همراه !!!

به گزارش فناوری فرهنگی، پیش بینی می شود که ۲٫۳ میلیارد گیمر در جهان وجود دارند که در سال ۲۰۱۸ مبلغی در حدود ۱۳۷٫۹ میلیارد دلار برای خرید بازی های دیجیتالی هزینه کرده اند. که این نشان دهنده یک افزایش ۱۳٫۳% نسبت به سال گذشته می باشد .
اما در این میان سهم بازار بازی های موبایلی طی ۱۰ سال گذشته دائما در حال گسترش بوده است و هر ساله شاهد رشد تقریبی ۲۵% بوده ایم و این بدین معنی است که بیش از نیمی از درآمد بازی های دیجیتالی سهم بازی های موبایلی شده است که از این مقدار ۸۰% سهم گوشی های هوشمند و ۲۰% سهم تبلت ها بوده است.
از کل سهم بازار بازی های دیجیتالی می توان رتبه اول را به بازی های موبایلی با میزان ۷۰٫۳ میلیارد دلار، دومین بخش بزرگ را به بازی های کنسولی(مثل پلی استیشن،ایکس باکس و …) با ۳۴ میلیارد دلار و رتبه سوم هم به بازی های کامپیوتر خانگی با سهم ۳۲ میلیارد دلار داد.
در آخرین پیش بینی انجام شده پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۱ مقدار پرداختی مصرف کنندگان بازی های دیجیتالی به مبلغی حدود ۱۸۰ میلیارد دلار برسد با توجه به این پیش بینی و این که مقدار پرداختی مصرف کنندگان در سال ۲۰۱۲ ۷۰٫۶ میلیارد دلار بوده، می توان این گونه نتیجه گیری کرد که طی بازه سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ ما شاهد رشد سالانه ۱۱% در این صنعت خواهیم بود که رقم بسیار قابل توجهی می باشد و این نتیجه گیری همچنین مزیت شرکت هایی که طی یک دهه گذشته در این صنعت بوده اند را نشان می دهد.
نکته بسیار قابل توجه این است که تنها در عرض یک دهه ، بازی های موبایلی از کوچکترین بخش در این صنعت به بزرگترین بخش آن تبدیل شده اند و پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۱ سهم شان به ۱۰۰ میلیارد دلار برسد.

حال شاید این پرسش به ذهن شما خطور کند که سهم ما از این بازار بزرگ چقدر است ؟؟!

بر اساس آمارهای منتشر شده در سال ۲۰۱۷ درآمد منطقه خاورمیانه و آفریقا در این سال از تولید بازی های دیجیتالی مبلغی معادل ۴ میلیارد دلار بوده است که به عبارت دیگر معادل ۳٫۶ % از کل درآمد جهانی را شامل میشود. در شکل زیر رتبه بندی بزرگترین تولید کنندگان بازار های دیجیتالی در منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) آمده است، همانطور که ملاحظه می فرمایید رتبه اول کشور ترکیه، رتبه دوم کشور عربستان، رتبه سوم جمهوری اسلامی ایران، رتبه چهارم امارات متحده و رتبه پنجم متعلق به کشور مصر میباشد.

 

درآمد کشورهای خاورمیانه و آفریقا از بازی های دیجیتالی

درآمد کشورهای خاورمیانه و آفریقا از بازی های دیجیتالی

منبع: اقتصادفرهنگ

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد