ارائه طرح سفر هوشمند توسط ایران در وبینار UNWTO

به گزارش فناوری فرهنگی، طرح سفر هوشمند از سوی ایران به وبینار UNWTO ارائه شد که در آن، هریک از کشورها درباره راهکارها و تغییر رفتار گردشگران در دوران پساکرونا سخنرانی کردند.

پس از شیوع کرونا برگزاری سمینارهای آنلاین درباره موضوعات مختلف باب شد و حالا از طریق همین سمینار و جلسات آنلاین، می‌توان نمایندگانی از چند کشور را دور هم جمع کرد تا درباره یک موضوع بحث کرد. به‌تازگی وبینار منطقه آسیا اقیانوسیه توسط سازمان جهانی UNWTO با محوریت مدیریت صنعت گردشگری در شرایط کرونا و پساکرونا در محل معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد تا تجربه‌ها و اتفاقات این روزهای گردشگری جهان بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه آنلاین که به‌زبان انگلیسی و میزبانی مارسلو ریسی مدیر ارتباطات UNWTO و هری هوانگ معاون مدیر گروه منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و نمایندگانی از سنگاپور و خبرنگاران خارجی برگزار شد؛ کارشناسان بازاریابی و تبلیغات گردشگری ایران و نمایندگانی از نپال، مالزی، اندونزی، ژاپن، سریلانکا، افغانستان، سنگاپور، کره جنوبی، بنگلادش، فیجی حضور داشتند.

ازجمله مطالب مهم مطرح‌شده در این نشست مجازی، شناخت دوباره رفتارهایی که در گردشگران پدید آمده، آموزش کارکنان و دست‌اندرکاران برای ایجاد اطمینان در مخاطب و تعریف محصولات خاص بود. هرکدام از نمایندگان کشورها درباره تجربیات خود با بحران سخنرانی کردند. تاکید بسیاری از کشورها بر این بود که باید در حوزه امنیت حمل‌ونقل مانند هواپیما و قطار و مقاصد و راه‌های ارتباطی کار شود.

همچنین این کشورها اعلام کردند سفرها به‌گونه دیگر انجام خواهد شد؛ شاید به این دلیل که کرونا تمام نخواهد شد و همیشه همراه مردم است. از طرفی به تعداد گردشگران جوان و نوجوان به‌دلیل اینکه در معرض ابتلای کمتری هستند، افزوده می‌شود. پس باید مدل تقاضا و عرضه سفرها برای این افراد نیز تغییر کند و کشورها به فکر بازارهای جدید باشند.

کارشناسان و نمایندگان در وبینار مذکور گفتند که باید روی مقاصد جدید بیشتر تمرکز کرد. شاید از این پس، مردم به‌سمت طبیعت‌گردی بیشتر از ماندن در فضاهای سربسته رو بیاورند و تا سال ۲۰۲۰ مکان‌های سربسته نیز کمتر مورد بازدید قرار گیرد. بنابراین از آنجا که عرضه و تقاضا تغییر خواهد کرد، می‌توان روی بازارها و مقاصد جدید هم تمرکز کرد.

نکته دیگری که سازمان جهانی گردشگری UNWTO روی آن تاکید می‌کرد، در حوزه معرفی و تبلیغات بیشتر برند کشورها بود. با این استدلال که مدت‌ها کشورهای مختلف روی بیماری و ویروس متمرکز شده بودند و مردم برند کشورها را از یاد برده‌اند. شاید دوباره وقت آن رسیده باشد به‌یاد گردشگران آورده شود که برند هر کشوری در حوزه گردشگری چه‌چیزی بوده است.

نمایندگان وزارت میراث فرهنگی در معاونت گردشگری ایران نیز، درباره سفر هوشمندی که به‌تازگی توسط وزارتخانه به هتل‌ها و مراکز گردشگری ابلاغ شده، صحبت کردند که مورد استقبال مدیر ارتباطات UNWTO قرار گرفت و اعلام شد مواردی که کشورهای مختلف روی آن تاکید می‌کردند، همگی در یک‌طرح و جمله از طرف ایران خلاصه شده است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد