ارزان‌ترین و گران‌ترین اینترنت کدام‌اند؟

به گزارش فناوری فرهنگی، به لطف اینترنت، مردم در سراسر جهان می‌توانند بدون اینکه صندلی خود را ترک کنند، به تحقیقات جهانی و راهنمایی‌های تجاری دست یابند یا دوستان خود را در مناطق دور، ملاقات کنند؛ با این حال، طبق گزارش منتشره توسط منتال‌فلاس، همه‌ی افراد در جهان هزینه‌ی یکسانی برای این امتیازهای دیجیتالی نمی‌پردازند.

با مقایسه قیمت اینترنت برای کاربران در هر کشور، نقشه‌هایی از هر کدام از قاره‌ها به دست آمده است. این داده‌ها با مقایسه‌ی اطلاعات موسسه تحقیقاتی BDRC و Cable.co.uk به دست آمده که ۳۳۵۱ بسته‌ پهنای باند را در ۱۹۶ کشور از تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۱۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار داده است.

برای مثال، در آمریکا، هزینه میانگین سرویس اینترنت ۶۶ دلار در ماه است. این هزینه به مراتب بیشتر از چیزی است که کابران اینترنت در مکزیک (۲۷ دلار) و کانادا (۵۵ دلار) پرداخت می‌کنند. با این حال، این آمار در مقایسه با نامیبیا یا بورکینافاسو بد هم نیست، زیرا در این کشورها کاربران برای دسترسی ماهانه به پهنای باند ماهانه ۴۶۴ دلار و ۹۲۴ دلار هزینه می‌کنند. در واقع، هزینه اینترنت در آمریکا بسیار ارزان‌تر از هزینه‌ای است که ساکنان ۱۱۳ کشور از جمله عربستان سعودی (۸۴ دلار)، اندونزی (۷۲ دلار) و گرینلند (۸۴ دلار) می‌پردازند.

به طور متوسط، اینترنت در آسیا و روسیه کمترین میزان هزینه را دارد، در حالی که دسترسی به اینترنت در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و مناطق خاصی از اقیانوسیه بسیار گران است. در عین حال شاید بتوانید ارزان‌ترین اینترنت جهان را در اوکراین و ایران پیدا خواهید کرد.

در نقشه‌های زیر، هزینه‌ی پهنای باند قاره‌ها را به تفکیک کشورهایشان آمده است.

قیمت اینترنت در قاره آسیا

قیمت اینترنت در  آمریکای شمالی

قیمت اینترنت در آمریکای مرکزی و کارائیب

قیمت اینترنت در قاره آفریقا

قیمت اینترنت در استرالیا و اقیانوسیه

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد