از طرح های دانشجویی در حوزه انیمیشن، اپلیکیشن موبایل حمایت می شود

به گزارش فناوری فرهنگی،مدیر مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین گفت: مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین از طرح هایی دانشجویی در حوزه انیمیشن، اپلیکیشن موبایل و وب سایت تخصصی با محوریت قرآن و ترویج نماز حمایت می کند.

 سعید پورایمانی مدیر مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»، با اشاره به ماهیت مراکز رسانه های دیجیتال در استان ها عنوان کرد: مراکز رسانه های دیجیتال در هر استان با هدف ترویج فرهنگ صحیحی استفاده از فن آوری های نوین تاسیس شده که مهمترین بخش آن آموزش و تولید است.

این مسئول به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و گفت: مرکز دیجیتال قزوین با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در عرصه تولید محتوای دیجیتال بومی و منطبق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی قدم برداشته است.
وی به حوزه انیمیشن در استان اشاره کرد و گفت: در راستای تقویت بستر انیمیشن در استان با استفاده از متخصصان و تولیدکنندگان مرکز، اولویت خود را در تربیت کادر و آموزش و تولید محتوا قرا داده و کارگاه تخصصی آموزش انیمیشن را با هدف افزایش سطح توان تخصصی هنرمندان و به منظور تقویت دانش علمی انیماتورهای قزوین برگزار کرده است.
پور ایمانی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان از جوانان متخصص و کارشناس در حوزه فناوری و دیجیتال تصریح کرد: تولید کنندگان بومی استان قزوین در برنامه‌های کشوری فعالیت می‌کنند که این مهم نشان دهنده ظرفیت بالای آنها در زمینه فناوری است و مسئولان استان قزوین باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.
مدیر مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین با بیان اینکه این مرکز درصدد است تا در سال جاری فعالیت هایی در حوزه دانشجویی داشته باشد اظهار کرد: یکی از طرح های دانشجویی مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین حمایت از طرح های با موضوع قرآن و مفاهیم نماز است.
وی ادامه داد: مرکز رسانه های دیجیتال استان از طرح هایی که در حوزه انیمیشن، اپلیکیشن موبایل و وب سایت تخصصی با محوریت قرآن و ترویج نماز باشد حمایت خواهد کرد.
پورایمانی با اشاره به همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مرکز رسانه های دیجیتال تصریح کرد: این مرکز از طرح هایی که در راستای تولیدات با موضوع قرآنی و ترویج نماز باشد و از طریق تیم های دانشجویی با قابلیت حضور در کارگروه های ارزشیابی مورد بررسی قرار بگیرد در دو سطح استانی و ملی حمایت خواهد کرد.
وی افزود: علاقه مندان می توانند با حضور در این مرکز آثار خود را ارائه و یا اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت نمایند.
مدیر مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین از اختصاص شرایط خاص برای دانشجویان استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز در موضوع آموزش برای دانشجویان شرایط خاصی را پیش بینی کرده است تا آنها در حوزه انیمیشن، اپلیکیشن موبایل و وب سایت تخصصی آموزش های لازم را دریافت نمایند.

لازم به ذکر است مرکز رسانه های دیجیتال استان قزوین براساس شاخص‌های اعلامی توسط شبکه ملی فرهنگ، رتبه برتر مرکز دیجیتال در بین مراکز دیجیتال سراسر کشور را کسب کرد.
کسب این رتبه برای مرکز دیجیتال استان قزوین در ارزیابی و بررسی برنامه‌های مختلف فرهنگ دیجیتال در استان مانند همایش فعالان سایبری با حضور نخبگان این عرصه و مدیر شبکه ملی فرهنگ، کارگاه‌های آموزشی تخصصی انیمیشن، بازی و اسباب بازی، برنامه نویسی اندروید، تولید انیمیشن و تولید محتوای دیجیتال به‌دست آمده است.
این مرکز طی سال‌های ٩١ تا ٩٣ در سه دوره متوالی به عنوان مرکز نمونه شبکه ملی فرهنگ و مجتمع برتر در کشور انتخاب شده و نشان عالی سرآمد را دریافت کرده است.

منبع:  شبکه اطلاع رسانی راه دانا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد