استارتاپ‌های ایرانی برای ورود به فضای بین‌المللی باید جسور باشند

به گزارش فناوری فرهنگی، سعید سازگاری با بیان اینکه نقطه عطف نمایشگاه امسال نوآوری و فناوری، برگزاری اجلاس اسکاپ است که جنبه بین‌المللی نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۹ را بهبود می‌بخشد، گفت: همانطور که از شعار نمایشگاه اینوتکس – یعنی اکوسیستم نوآوری زیر یک سقف – پیداست، در این نمایشگاه اکثریت اعضای اکوسیستم و فعالان عرصه نوآوری حضور دارند و به ویژه حضور استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها در این نمایشگاه پررنگ است، همچنین فضایی تدارک دیده شده تا بازدیدکنندگان مختلف در این رویداد حضور داشته باشند و از این رویداد بهره‌مند شوند.

عضو اتاق فکر هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری افزود: نمایشگاه به همگرایی شرکت‌کنندگان و اعضای اکوسیستم فناوری و نوآوری کمک بسیاری کرده و بستر مناسبی برای هم‌افزایی آنها فراهم کرده است.

وی افزود: اینوتکس ۲۰۱۹ نسبت دوره‌های قبل نگاه جامع‌تری دارد و مجموعه‌های دانش بنیان نیز در نمایشگاه حضور دارند و از جمله بخش‌های فعال نمایشگاه به شمار می‌روند.

دبیر اجرایی گروه سرمایه‌گذاران کارایا با بیان اینکه فضا برای شبکه‌سازی در این نمایشگاه مهیا شده است، اظهارکرد: واقعیت این است که شرایط تحریمی و فشاری که به اقتصاد کشور از این بابت تحمیل می‌شود مانع از برقراری ارتباط با دنیا خواهد شد که لازمه اخذ فناوری‌های روز است، در حالی که استارتاپ‌ها باید نگاه جهانی داشته باشند و به بازارهای جهانی ورود پیدا کنند. البته باید تاکید کرد جدا از محدودیت‌های که خارج از حیطه اختیار استارتاپ‌ها برای پیوند با اکوسیستم فناوری دنیا وجود دارد، بعضاً استارتاپ‌ها جسارت و جرأت کافی برای ورود به بازار جهانی را ندارند در حالی که برای ورود به بازارهای دنیا هم باید جسور بود.

سازگاری با انتقاد از صنعت نرم‌افزار داخلی ادامه داد: نگاه حاکم بر فعالیت‌های فناوری در داخل کشور، نگاه سخت افزاری است و این نشان از ضعف ما در صنعت نرم‌افزار دارد. ۹۰ درصد صادرات کشوری مثل هند درict در حوزه نرم‌افزار است در حالی که در کشور ما عمده تمرکز روی سخت‌افزار است نه نرم‌افزار و این نقطه ضعف کسب و کارهای فناوری محور ما است با این حال استارتاپ‌ها در کشور به رشد لازم برای استفاده از خدمات آنها در اقتصاد طی سال‌های آینده رسیده‌اند.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد