استارتاپ های فناوری اطلاعات حمایت می شوند/ اجرای پیوست فناوری

به گزارش فناوری فرهنگی، مهدی فقیهی در خصوص توسعه فناوری اطلاعات و موضوع حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: پتانسیل های خوبی در زمینه فناوری اطلاعات در کشور وجود دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: برای تولید محصول از تکنولوژی های پایه و فناوری های لبه فناوری حمایت می کنیم؛ برخی از این پروژه ها به اتمام رسیده اند و برخی دیگر در حال نهایی شدن هستند.

وی با بیان اینکه شرکت ها و استارتاپ های این حوزه رشد خیره کننده ای دارند، افزود: تحول در حوزه فناوری اطلاعات از سال ۲۰۱۰ در دنیا با ورود شبکه های اجتماعی رخ داده است.

فقیهی ادامه داد: اما اکنون دیدگاه جدیدی  در این حوزه عرضه شده به طوریکه موضوع کسب و کار و ایجاد رقابت تنها در این حوزه موضوعیت ندارد بلکه نقش فناوری اطلاعات به نوآوری و مزیت رقابتی تبدیل شده است.

به گفته وی، این موضوع نشان می دهد که فناوری اطلاعات می تواند بستر نوآوری باشد؛ در همین راستا شرکت ها به دنبال استفاده از فناوری اطلاعات نیستند و آن را نوآوری می دانند که قابلیت ارتقا توسعه کسب و کارشان را دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات معاونت علمی با بیان اینکه مردم می توانند در کنار این سرویس ها بهره ببرند، خاطر نشان کرد: به طور روزانه نرم افزارهای جدیدی در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می شود که خدمات دهنده هستند و مردم می توانند مخاطب آنها باشند.

استارتاپ ها موجود زنده هستند

وی در خصوص استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه استارتاپ ها مثل یک موجود زنده هستند و باید برای توسعه آنها اکوسیستم استارتاپی وجود داشته باشد، عنوان کرد: زیست بوم استارتاپ ها باید موجودیت هایی مانند دانشگاهها، مراکز رشد و پارک ها، سرمایه گذاران، شتابدهنده ها، دولت و نهادهای حاکمیتی موجودیت های اکوسیستم استارتاپ هستند.

فقیهی با بیان اینکه فضا برای اکوسیستم استارتاپی در کشورمان تا حد خوبی شکل گرفته و دانشگاه های ما به این مسیر ورود پیدا کرده اند، خاطر نشان کرد: دولت بزرگترین خریدار محصولات فناوری اطلاعات است.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات گفت: اگر دولت الزام داشته باشد به جای خرید خارجی خرید داخلی داشته باشد؛ یا سعی کند در زمینه هایی که تکنولوژی آن در کشور وجود ندارد انتقال تکنولوژی را ترتیب دهد اتفاق مبارکی رخ خواهد داد؛ در همین زمینه موضوعات پیوست فناوری و بازار سازی در معاونت علمی مطرح است.

وی افزود: با توجه به تقویت و حمایت از تولید داخل در قالب پیوست فناوری که معاونت علمی وظیفه نظارت بر اجرای آن را دارد خریدهای دولتی پیگیری و با اجرای  پیوست فناوری که با همکاری وزارتخانه های مختلف است سعی بر این داریم که پیوست فناوری  در همه وزارتخانه ها رسوخ بیابد.

فقیهی با اشاره به توضیح پیوست فناوری گفت: دستگاه‌های اجرایی به واسطه این پیوست، ملزم شده‌اند تا برنامه خود در راستای ارتقای بازار محصولات دانش‌بنیان و توسعه فناوری حوزه خود را ارائه کنند و این نشان می‌دهد مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان لازم و ضروری است

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد