استارت آپ‌های سودآور علوم انسانی در حال افزایش است

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از معاونت علمی، محمد حسین سجادی نیری با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه نوآوری علوم انسانی، گفت: تا کنون دو مرکز نوآوری در حوزه علوم انسانی راه اندازی شده است و خوشبختانه در عمل دیده شد که چه استارت آپهای خوبی در این دو مرکز، رشد کرد. به ویژه مرکز مستقر در دانشگاه علامه طباطبایی توانست عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش بگذارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز در ادامه گفت: این مسئله خود نشان دهنده این موضوع است که چه پتانسیل بالایی در این زمینه وجود دارد و می توان بر روی علوم انسانی بسیار بیش از اینها کار کرد. همچنین امیدهای زیادی وجود دارد که مرکز نوآوری مستقر در دانشگاه امام صادق (ع) بتواند مفاهیمی مانند صنایع خلاق و فرهنگی و فناوری های نرم را هر چه بیشتر نهادینه سازد.

وی افزود: با توجه به نقشی که این دانشگاه در تامین کادر مدیریتی در کشور ایفا می کند، این نقش آفرینی می تواند دو چندان نیز باشد.خوشبختانه،  مدیریت جدید دانشگاه امام صادق(ع)، دکتر حسینعلی سعدی به موضوع زیست بوم های نوآورانه، بسیار توجه دارند. به همین خاطر امیداور هستیم که با کمک این بزرگواران،  قدم‌های مثبتی در زمینه علوم انسانی و صنایع خلاق و فرهنگی بر داریم.

نیری با اشاره به ظرفیت های در دسترس اضافه کرد: یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، این موضوع است که یک ظرفیت بالفعل حوزه  علوم انسانی:  منابع انسانی و فارغ‌التحصیلان حوزه علوم انسانی است که هم‎اکنون نیز در شرکت‌های دانش بنیان مشغول فعالیت هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز گفت: بسیاری اوقات نیروی انسان خلاق و نوآور رشته های انسان، فرهنگی و هنر، از جمله نیروهای بسیار موثر شرکت‌های دانش بنیان هستند که به نوعی زیر سایه رشته‌های فنی پنهان مانده اند. اگر بتوانیم، سیاست گذاران مختلف در دستگاههای زیربط را متوجه این ظرفیت قابل توجه کنیم، می توان امیدوار بود که تغییر نگاه جدی در این حوزه به وجود آید.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد