استان سمنان ۵۴۰۰ هنرمند صنایع دستی دارد/تاثیر کرونا بر رونق تولید

به گزارش فناوری فرهنگی، مهدی جمال ، ضمن اشاره به آثار سو کرونا بر تولید صنایع دستی و همچنین گردشگری، بیان کرد: بیش از پنج هزار و ۴۰۰ هنرمند حوزه صنایع دستی در سطح استان زیر نظر میراث فرهنگی ساماندهی شده‌اند که دولت برای کاهش خسارات بابت کرونا تسهیلاتی در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه تأثیر کرونا بر رونق تولید صنایع دستی مشهود است، افزود: یکی از دغدغه‌هایی که امروز برای دریافت تسهیلات از سوی هنرمندان ما وجود دارد این است که دولت شرط بیمه اشتغال بودن را در این طرح‌ها الزامی دانسته که این موضوع سد راه بسیاری از هنرمندان حوزه صنایع دستی در زمینه دریافت تسهیلات کرونا است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: صنایع دستی به گونه‌ای است که خیلی نمی‌توان انتظار تولید انبوه و کارگاهی را داشت و در نتیجه اغلب هنرمندان فعال در این حوزه به صورت خانوادگی کار می‌کنند که نمونه آن در بافندگی فرش و قالی و… دیده می‌شود.

جمال با بیان اینکه رایزنی برای دریافت تسهیلات برای این گروه انجام‌شده است، تاکید کرد: در صورت داشتن شرایط، همه هنرمندان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند از ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات مبارزه با آثار سو کرونا برخوردار شوند.

وی مشکلات و خسارات ایجاد شده از بابت کرونا به بخش صنایع دستی و گردشگری استان سمنان را زیاد توصیف کرد و افزود: یکی دیگر از اقداماتی که میراث فرهنگی می‌تواند برای جبران کاهش فعالیت و در نتیجه خسارت هنرمندان صنایع دستی کند کمک به آنها است که در این زمینه آموزش ۱۳۰ نفر در زمینه‌های مختلف صنایع دستی برای سال ۹۹ هدف گذاری شده اما امیدواریم به عدد ۳۰۰ نفر برسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۰ نفر هنرمند در سطح استان آموزش دیدند، بیان داشت: رونق صنایع دستی از دیگر اقداماتی است که میراث فرهنگی استان برای جبران خسارات واحدهای تولیدی تا پایان سال ۹۹ آن را به صورت جدی دنبال می‌کند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد