استقرار شرکت‌های خلاق در پارک ملی فناوری‌های نرم تسهیل می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، خدمات متنوعی توسط ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عرضه می‌شود تا توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و تجاری‌سازی آن‌ها، شتاب گیرد.

بر این اساس، این ستاد، امکان استقرار شرکت‌های خلاق در پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی را تسهیل کرده است.

 

افزایش سهم خدمات و محصولات نرم و فرهنگی در اقتصاد ملی، زمانی ممکن است که ده‌ها دستگاه و نهاد مسئول در این حوزه بیشترین هماهنگی را در میان خود ایجاد کنند تا مناسب‌ترین بستر برای رشد فناوری‌های نرم و صنایع خلاق ایجاد شود.

ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سعی دارد تا در چهارچوب قوانین و امکانات موجود، سیاست‌های حمایتی را به گونه‌ای اجرا کند، که بیشترین بهره‌‌وری ایجاد شود.

استقرار شرکت‌های خلاق در پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، یکی از این حمایت‌ها است. ایجاد محیطی امن برای تولد و رشد یک کسب و کار فرهنگی، شرایطی را فراهم می‌سازد تا زمانی که شرکت‌های فعال در این حوزه نوپا هستند، امکان رشد را داشته باشند.

با توجه به این مسئله، در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، فرایند پذیرش شرکت‌ها، واحدها، هسته‌های نوآور،  فناور، خلاق، دانش‌بنیان و تیم‌های استارتاپی در حوزه صنایع خلاق فرهنگی فراهم شده است.

شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلفی مانند‌: گردشگری، صنایع‌دستی، نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی صنعتی، معماری،عکاسی، گرافیک، موسیقی، مد و پوشاک و رسانه امکان استقرار و ادامه فعالیت در این پارک را دارا هستند.

 

مزیت‌ها

استقرار در این مجموعه می تواند مزیت‌های مختلفی به همراه داشته باشد. استفاده از امکانات و زیرساخت‌های مشترک در قالب فضای اداری، سالن‌های همایش، اتاق‌های جلسات و کتابخانه تخصصی از جمله این امتیازات است.

همچنین در این پارک امکان برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با حضور اساتید مجرب، ایجاد شده است.

خدمات مشاوره‌ در حوزه‌های: مالی، حقوقی، فنی، مدیریتی، فرهنگی، هنری، عارضه‌یابی و کسب‌وکار، بخش دیگری از خدماتی هستند که شرکت‌های مستقر در پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دریافت خواهند کرد.

 

علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به آدرسhttp://iccip.ir/ مراجعه کنند.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد