اسکار سینمای اسپانیا به «قهرمانان» رسید

به گزارش فناوری فرهنگی، مراسم اعطای جوایز سینمایی «گویا» به عنوان مهم‌ترین جوایز سینمایی اسپانیا برگزار شد و در نهایت فیلم «قهرمانان» به کارگردانی «خاویر فسر» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم این رویداد سینمایی شد.

این فیلم کمدی که امسال به عنوان نماینده سینمای اسپانیا در جوایز سینمایی اسکار انتخاب شده بود، جایزه بهترین فیلم جوایز گویا ۲۰۱۹ را در رقابت با «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی، «کارمن و لولا» از «آرنتا اِچوریا»، «قلمرو» به کارگرانی «رودریگو سوروگوین» و «میان دو آب» از «ایساکی لاکوئستا» به خانه برد.

اما فیلم «همه می‌دانند» که در ۸ شاخه بهترین فیلم، کارگرانی و فیلمنامه‌ی اصلی (اصغر فرهادی)، ترانه اصلی (خاویر لیمون)، بازیگر نقش اصلی مرد (خاویر باردم)، بازیگر نقش اصلی زن (پنه‌لوپه کروز)، بازیگر نقش مکمل مرد (ادوارد فرنادز) و بهترین تدوین (هایده صفی یاری) نامزد کسب جایزه از معتبرترین جایزه سینمایی کشور اسپانیا شده بود، شب اعطای جوایز آکادمی فیلم اسپانیا را دست خالی ترک کرد.

فیلم «قلمرو» ساخته «رودیرگو سوروگوین» که در ۱۳ شاخه نامزد کسب جایزه بود، در نهایت پیشتاز این رویداد سینمایی نام گرفت و موفق به کسب ۷ جایزه از جمله بهترین کارگردانی، بازیگر نقش اصلی مرد (آنتونیو دلا توره)، نقش مکمل مرد (لوئیز زاهرا) و همچنین فیلمنامه اصلی، موسیقی، تدوین و صدابرداری شد.

در سایر بخش‌ها جایزه بهترین کارگردان نوظهور به «آرنتا اِچوریا» برای سخت فیلم «کارمن و لولا» رسید و «سوسی سانچز» برای نقش‌آفرینی در فیلم «بیماری یکشنبه» جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن را به نام خود ثبت کرد و جایزه نقش مکمل زن نیز به «کارولینا یوسته» برای بازی در فیلم «کارمن و لولا» رسید.

«یک روز دیگر از زندگی» به کارگردانی «دمین ننو» و «رائول دلا فونته» جایزه بهترین انیمیشن و «سکوت دیگران» به کارگردانی «المودنا کارسدو» و «روبرت باهار» نیز جایزه بهترین اثر مستند جوایز سینمایی گویا را دریافت کردند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد