اطلاعات ۱۶۰ هزار کاربر بازی لو رفت!

به گزارش فناوری فرهنگی، شرکت نینتندو که بدون شک یکی از بزرگترین و معروفترین توسعه دهندگان سخت افزارهای گیمینگ و کنسول‌های بازی در جهان به شمار می‌رود، به تازگی با انتشار اطلاعیه ای رسمی از افشای اطلاعات شمار زیادی از کاربرانش خبر داده است. در این اطلاعیه این شرکت مدعی شده است که هکر ها و مجرمان سایبری موفق شده اند ۱۶۰ هزار حساب کاربری فعال در کنسول های بازی نینتندو را هک کرده و به اطلاعات آنها نفوذ و دسترسی پیدا کنند. به گفته نینتندو، هکرها نام کاربری و رمز عبور حساب های کاربری کاربران اینترنت را به دست آورده اند که هنوز هدف و انگیزه آنها مشخص نشده است.

همچنین به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، هکرها به اطلاعات شخصی دیگری که در حساب‌های کاربری کاربران موجو بوده همچون تاریخ تو، کشور محل سکونت و آدرس پست الکترونیکی آنها دسترسی پیدا کرده اند.

نینتندو همچنین به بسیاری از کاربرانی که از رمز عبور NNID یعنی حساب معمولی کاربری استفاده کرده‌اند، هشدار داده است که احتمال دارد پول و موجودی حساب paypal یا کارت اعتباری آن ها در فروشگاه‌های آنلاین My Nintendo Store و Nintendo eShop مورد سوء استفاده قرار بگیرد.

بر اساس گزارش وب سایت Business Insider، میزان فروش سخت افزار های گیمینگ نینتندو در طول یک سال گذشته با یک رشد قابل توجه ۶۳ درصدی روبرو شده که بخش عمده‌ای از آن به فروش موفقیت‌آمیز کنسول های بازی نینتندو سوئیچ تعلق داشته است. در واقع آمارها حاکی از آن است که میزان فروش این کنسول های بازی در یک سال اخیر به دو برابر رسیده است؛ به گونه ای که میزان فروش این محصول محبوب در مارس سال جاری میلادی نسبت به مارس ۲۰۱۷ که توانست یک رکورد بی نظیر را برای خود به ثبت برساند، نیز بسیار بیشتر و بالاتر بوده است.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد