اعلام آمادگی ۹ دانشکده برای افزایش ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر معتمدی در آئین افتتاح مرکز نوآوری دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر و بانک ملت، اظهار کرد: ۹ دانشکده برای افزایش ظرفیت‌ها در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند و ما هم بودجه‌ای را اختصاص داده‌ایم و از کمک دیگر نهادها هم استفاده می‌کنیم. شرکت‌های دانش‌بنیان انصافاً جواب خوبی در کشور می‌دهند. برخلاف زمینه‌ای که در دانشگاه‌ها است، ما با مدیریت خودمان به صورت مدیریت مشترک تلاش می‌کنیم این شرکت‌ها از امکانات و توان علمی و تجهیزاتی که دانشگاه‌ها در اختیار دارند، استفاده کنند و بتوان کار مفیدی انجام داد.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه امیرکبیر با شرکت‌های سامسونگ و زیمنس، گفت: البته همکاری با زیمنس به مشکلاتی برخورد.

معتمدی در پایان با اشاره به توسعه بانکداری دیجیتال گفت: بانکداری دیجیتال دیگر بحث کارت کشیدن نیست. بانکداری مثل دانشگاه نیست که بگوییم درس را سال بعد می‌دهیم. بانکداری دیجیتال در حال حاضر شبکه‌ای جهانی است که اگر از آن غافل شویم، ممکن است ضربه بخوریم.

در ادامه این مراسم حکیم جوادی، مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های وابسته به بانک ملت با اشاره به انقلاب صنعتی گفت: از تحول در حوزه صنعت نمی‌توان گذشت. هر مجموعه‌ای که کار صنعتی می‌کند، اگر از این انقلاب صنعتی بگذرد، باید کار خود را رها کند. گفته شده که بانکداری در مرکز این تحول‌ها قرار دارد.

جوادی ادامه داد: ما در حوزه بلاک‌چین شرکتی را ایجاد کردیم که درواقع کنسرسیومی در سطح ملی است. ما عملاً درها را برای ارتباط با بخش خصوصی باز می‌کنیم، اما چیزی که مغفول مانده بود، ارتباط با دانشگاه بود.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که در دانشگاه امیرکبیر حضور داریم، گفت: این درحالی است که در دنیا چنین مراکز نوآوری‌ای در سطح مدارس ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد