افتتاح مرکز نوآوری صنایع خلاق گیلان با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و‌هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش فناوری فرهنگی، رییس پارک علم و فناوری استان گفت: در این مرکز 5 شرکت نوآور با همکاری مراکز تحقیقاتی محصولات موردنیاز شرکت‌های مختلف را تولید می کنند.
علی باستی افزود: این مراکز به دنبال جذب ایده ها، خلاقیت ها و نوآوری های افراد و عرضه یک محصول به بازار بر مبنای دانش و پژوهش هستند.
وی تصریح کرد : هدف از تاسیس این مراکز ایجاد اکوسیستم حاوی استارت آپ ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات آکادمیک و دانشگاهی است که این قطب‌های نوآوری را ایجاد می‌کند.
استاندار گیلان در مراسم افتتاح مرکز نوآوری صنایع خلاق استان گفت: مراکز نوآوری می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت باشد.
ارسلان زارع ع با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان با محوریت علم و فناوری جدید فقط برای توسعه اشتغال تاسیس شده اند، افزود: این مراکز برای توسعه کلان هر جامعه و کشوری نقش بسزایی دارند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، و نگاه دولت کوشش شده تا حمایت‌های ویژه ای از مجموعه پارک های علم و فناوری انجام شود، خاطر نشان کرد: با تقویت و ترغیب جوانان برای نیل به مسیر خلاقیت و نوآوری نه تنها زمینه اشتغال بلکه تسهیل زندگی مردم نیز فراهم می شود.
استاندار تصریح کرد: این مرکز نوآوری به عنوان یکی از مراکزی که مورد حمایت پارک علم و فناوری قرار گرفته ، می‌تواند بستری برای رونق تولید، اشتغال و ثروت در گیلان باشد.
وی افزود: یکی از خصوصیت های شرکت‌های دانش بنیان ارتقاء رفاه اجتماعی در کنار تولید و اشتغال با سرمایه مادی کم همراه با خلاقیت است.

منبع: صداوسیما

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد