افزایش ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات به ۱۸ هزار گیگابیت

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه دوره‌ای شورای معاونان امور دولت و مجلس وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولت در آخرین روز کاری مجلس دهم و یک روز پیش از آغاز به کار مجلس یازدهم، صبح امروز به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در عمارت کلاه‌فرنگی و با حضور محمدجواد آذری جهرمی برگزار شد.

وزیر ارتباطات در ابتدای این جلسه با تقدیر و تشکر از تلاش‌های معاونان پارلمانی در دوره دوساله دولت دوازدهم تأکید کرد: معاونان پارلمانی وظیفه مهمی در برقراری ارتباط میان دولت و مجلس دارند و در این دوره هم که ما شاهد بودیم، انصافاً کارنامه خوبی در تعامل بین دولت و مجلس با فعالیت‌هایی که این مجموعه داشتند رقم خورد.

وی با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم تأکید کرد: معاونان پارلمانی در تبیین شرایط حاکم بر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و به‌طورکلی شرایط حاکم بر کشور برای نمایندگان جدیدی که در این دوره وارد مجلس شده‌اند می‌توانند نقش ویژه‌ای داشته باشند تا تعاملات خوب و سازنده گذشته در این دوره از مجلس نیز تداوم پیدا کند.

پس ‌از آن آذری جهرمی برای اطلاع معاونان پارلمانی، گزارشی از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره دوساله گذشته و همچنین برنامه‌های پیش روی این وزارتخانه برای توسعه ارتباطات و گسترش اقتصاد دیجیتال و افزایش سهم آن در اقتصاد کل کشور ارائه داد.

وزیر ارتباطات تأکید کرد: زمان اندک بود و سخن فراوان و این علاقه‌مندی وجود داشت تا در خصوص اقدامات انجام‌گرفته در حوزه شبکه ملی اطلاعات هم گزارشی ارائه شود چراکه یکی از اقدامات بسیار بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات بود که انصافاً رئیس‌جمهوری برای فرمایش مقام معظم رهبری در این رابطه وقت گذاشتند.

آذری جهرمی افزود: برای درک بهتر این مسئله باید اشاره کنم که در این دولت ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات از ۶۸۰ گیگابیت بر ثانیه به ۱۸ هزار گیکابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. انصافاً در حوزه شبکه ملی اطلاعات اقدامات بزرگی انجام‌گرفته است و اگر این توسعه انجام نمی‌گرفت در دوره شیوع کرونا، سلامت الکترونیک، خریدوفروش، بانکداری الکترونیک و… دچار مشکل می‌شد و کشور زمین‌گیر می‌شد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد